شناسه خبر:60941
1401/7/16 09:25:00
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد:

تحقق 46 درصدی هدف‌گذاری‌ها برای اشتغال‌زایی در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با اشاره به افزایش ایجاد اشتغال در کرمانشاه از تحقق 46 درصدی هدف‌گذاری‌ها برای اشتغال‌زایی در کرمانشاه طی 6 ماه گذشته خبر داد.

مختار احمدی با اشاره به مسئله اشتغال در استان کرمانشاه، اظهار کرد: براساس تأکیدات بسیار برای اشتغال‌زایی و اشتغال پایدار، برنامه‌ریزی‌هایی جهت ایجاد شغل در سال جاری درنظر گرفته شد.
وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری که برای سال 1401 انجام گرفت، تلاش شد که حدود 46 هزار فرصت شغلی برای استان کرمانشاه ایجاد شود که با توجه به آمار دریافتی میزان اشتغال‌زایی در استان مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 383 شغل در استان کرمانشاه فراهم شده، تصریح کرد: در این راستا تاکنون 46 درصد از هدف‌گذاری مورد نظر محقق شده است که تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت.
احمدی به سهم شهرستان کرمانشاه در ایجاد اشتغال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهرستان کرمانشاه با اشتغال‌زایی برای هفت هزار و 300 نفر بیشترین سهم در اشتغال‌زایی و شهرستان قصر شیرین نیز با تولید 524 شغل کمترین سهم را داشته است.
وی بیان کرد: صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برای 6 هزار و 900 نفر، جهاد کشاورزی چهار هزار و 100 نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) سه هزار و 700 نفر، بهزیستی یک‌هزار و 700 نفر و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک‌هزار و 300 نفر طی 6 ماه گذشته اشتغال‌زایی داشته‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بر نظارت‌های انجام‌شده تأکید کرد و گفت: در 6 ماه گذشته با نظارت بر سامانه رصد مربوط به ثبت مشاغل تعداد یک‌هزار نفر مورد نظارت قرار گرفته‌اند و این نظارت‌ها همچنان ادامه خواهند داشت.
احمدی یادآور شد: سامانه رصد به‌منظور ثبت مشاغل و جستجوی شغلی راه‌اندازی شده که تاکنون یک‌هزار و 300 نفر درخواست خود را در این سامانه به ثبت رسانده‌اند و با توجه به برنامه‌ریزی و تأکید استاندار کرمانشاه بر اشتغال‌زایی و به‌کارگیری نیروی انسانی در این سامانه، در صورت نیاز دستگاه‌ها تا حد امکان نیروی کار مورد نیاز را از این سامانه انتخاب کنند.

شناسه خبر 60941