شناسه خبر:61856
1401/8/7 09:28:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: سه هزار و 409 فقره وام از محل منابع سفر رئیس‌جمهور به استان تاکنون به مردم کردستان پرداخت شده است.

حامد قادرزاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان بیشتر درخواست‌های مردمی مربوط به مسائل و مشکلات مالی بوده است، اظهار کرد: تأمین منابع مالی مصوبات و درخواست‌های مردم مربوط به سفر رئیس‌جمهور دو ساله است و تا پایان سال 1402 ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد درخواست‌ها در گام نخست برای دریافت تسهیلات 150 میلیون ریالی به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت و رفاه به‌عنوان بانک‌های پرداخت‌کننده تعیین شدند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: در این مرحله بانک‌ها پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی به چهار هزار و 996 فقره پرونده را تقبل کرده‌اند.
قادرزاده اعلام کرد: تاکنون بانک صادرات به 249 فقره، ملی به 988 فقره، بانک ملت به یک‌هزار و 300 فقره، بانک تجارت به 520 فقره و رفاه هم به 352 فقره وام پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه بعد از تکمیل مدارک دیگر متقاضیان به آن‌ها نیز وام پرداخت می‌شود، یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به استان 251 طرح با میزان تسهیلات مورد نیاز هفت هزار و 504 میلیارد تومان و 550 میلیون یورو تسهیلات ارزی مصوب شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: طرح پتروشیمی بعثت با تسهیلات ارزی 550 میلیون یورو از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان است.
قادرزاده ادامه داد: شروع عملیات احداث کارخانه طلای شرکت توسعه طلای کردستان با مبلغ سرمایه‌گذاری 850 میلیارد تومان، از دیگر طرح‌های مصوب‌شده این سفر بوده که 100 درصد آن تخصیص یافته است.
وی اعلام کرد: از محل تسهیلات سفر ریاست‌جمهوری در بخش صنعت به چهار طرح 760 میلیارد ریال و هشت طرح کشاورزی یک‌هزار و 900 میلیارد ریال و درمجموع دو هزار و 560 میلیارد ریال تهسیلات بانکی پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه اهتمام استان و بانک‌ها تأمین منابع و اجرایی کردن مصوبات ریاست‌جمهوری است، گفت: استاندار کردستان بعد از سفر رئیس‌جمهور همواره پیگیر جذب منابع دیگری هم برای استان بوده است.
قادرزاده یادآور شد: برای هر شهرستان استان یک طرح ویژه داریم که در سال جاری و سال آینده با تأمین منابع آن‌ها، به اجرا درمی‌آیند.

شناسه خبر 61856