شناسه خبر:64048
1401/9/30 09:06:30

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: توسعه مناسبات تجاری و مبادلات مرزی در مرز رسمی خسروی نیازمند سامان‌دهی فضای موجود و زمین‌های تجاری مجاور این پایانه مرزی است.

«بختیار رحمانی‌پور» در حاشیه بازدید از مرزهای خسروی و پرویزخان در قصرشیرین، افزود: خسروی از یکی از مرزهای قدیمی و رسمی کشور است که سابقه فعالیت‌های تجاری آن بسیار زیاد است.
وی اظهار داشت: مرز رسمی خسروی با توجه به قدمت و کارکرد آن در تردد زوار به عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین، شاهد حجم بالایی از تردد از زائران است که در کنار فعالیت‌های تجاری آن انجام می‌شود و اربعین امسال شاهد تردد شمار زیادی از زائران کشورمان از این مرز بودیم و فعالیت‌های تجاری نیز همزمان در آن صورت می‌گرفت.
ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان کرمانشاه در ادامه گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده در مرز رسمی خسروی، حجم تردد کالا از این مرز رو به افزایش است و با توجه به اینکه طرف عراقی فعالیت‌های اقتصادی را به خارج از پایانه منتقل کرده، نیازمند این است که زمین تجاری مجاور پایانه مرزی خسروی ساماندهی شود.
رحمانی‌پور همچنین در حاشیه بازدید از مرز پرویزخان و بررسی مسایل و مشکلات این مرز و روند صادرات، ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان از مرزهای مهم کشور در استان کرمانشاه است و حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری کشورمان با عراق از این گذرگاه انجام می‌شود.
او اضافه کرد: مرزهای خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و قطب تجارت در کشور هستند که میزان صادرات این 2 مرز در هشت ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک میلیارد دلار بوده و این خود گویای نقش و کارکرد این مرزها به عنوان شاهراه اقتصادی است.

شناسه خبر 64048