شناسه خبر:64651
1401/10/15 09:59:41
معاون صنایع دستی استان کرمانشاه:

زنجیره ارزش گلیم هرسین تکمیل می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در دستور کار بودن تکمیل زنجیره ارزش گلیم هرسین خبر داد.

امین کوگانی با اشاره به تلاش برای ایجاد زنجیره ارزش رشته‌های بومی صنایع دستی در کرمانشاه، اظهار کرد: درحال حاضر مواد اولیه مورد استفاده در تعدادی از صنایع دستی استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود که این مسئله بالا رفتن هزینه تمام‌شده تولید یک محصول را برای هنرمندان صنعتگر به دنبال دارد.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، تلاش کردیم تا بتوانیم زنجیره ارزش صنایع دستی استان را با اولویت رشته‌های بومی در دستور کار قرار دهیم.
معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: در این رابطه اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم به‌زودی در رشته‌های گلیم و گیوه که ازجمله رشته‌های بومی استان هستند، در بحث مواد اولیه خودکفا شویم.
وی خاطرنشان کرد: در رشته گلیم‌بافی زنجیره‌ای شامل پشم‌چینی، شست‌وشوی پشم، حلاجی، نخ‌ریسی و رنگرزی را داریم که درحال حاضر سه حلقه نخست در استان انجام می‌گیرد، اما نخ‌ریسی و رنگرزی را به‌صورت کامل نداریم.
کوگانی با بیان اینکه حلقه نخ‌ریسی هم در استان درحال تکمیل است، افزود: گام نهایی راه‌اندازی حلقه رنگرزی است که طرح بزرگی در این زمینه داریم و مقدمات آن درحال انجام است تا یک کارگاه تولیدی بزرگ و منسجم در این زمینه داشته باشیم.
به گفته این مقام مسئول تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی زمینه را برای تولیدات راحت‌تر، ارزان‌تر و بیشتر هنرمندان صنایع دستی فراهم خواهد کرد.

شناسه خبر 64651