شناسه خبر:64965
1401/10/24 10:26:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: با دستور استاندار کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان تشکیل می‌شود.

سعید کریمی با بیان اینکه همه‌ساله بخشی از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و تالاب‌ها طعمه حریق می‌شود، گفت: این پدیده علاوه بر از بین بردن گونه‌های گیاهی و جانوری، هزینه‌های سنگینی را جهت احیای مجدد عرصه‌های مورد اشاره به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.
وی گفت: با دستور استاندار مقدمات تشکیل کمیته تخصصی حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع کردستان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فراهم و این مهم به‌زودی تحقق خواهد یافت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: ایجاد هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذی‌ربط استان و شهرستان‌ها به‌منظور شناسایی عاملان آتش‌سوزی‌ها و همچنین بسیج امکانات و تجهیزات و استفاده از توانمندی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها در راستای اطفای حریق جنگل‌ها، مراتع و تالاب‌ها از اهداف تشکیل این کمیته است.
کریمی خاطرنشان کرد: آموزش و تجهیز جوامع محلی، دهیاری‌ها و تشکل‌های مردمی و نیرو‌های جهادی جهت اطفاء حریق در مناطق جنگلی، مراتع و تالاب‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان است.
وی تلاش در جهت تهیه و تامین برخی از تجهیزات و امکانات ویژه اطفای حریق از منابع اعتباری استانی و تقویت دستگاه‌های ذی‌ربط را مهم عنوان و تأکید کرد: تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع طبیعی در سطوح استانی و شهرستانی با محوریت دادستان‌های محترم به‌منظور بررسی و علت‌یابی حریق‌های انسان ساخت و همچنین شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، موضوع ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

شناسه خبر 64965