شناسه خبر:65360
1401/11/5 10:32:28

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت کشتی کردستان گفت: انتظار داریم استاندار و مسئولان رده بالا، با رایزنی و تخصیص اعتبارات مناسب به پیشرفت ورزش استان، ازجمله کُشتی کمک کنند چراکه در حال حاضر برای این رشته از جیب هزینه می‌کنیم.

هادی سجادی‌پناه اظهار کرد: توسعه ورزش کردستان به‌ویژه کُشتی نیازمند همت عمومی مسئولان دستگاه‌ها ازجمله استانداری، ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.
وی ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان، اعتبارات آن را محدود عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی بزرگ در استان می‌توانند بخش ناچیزی از درآمد خود را برای کمک به ورزش استان و کُشتی اختصاص دهند که البته تاکنون این کار را نکرده‌اند.
دبیر هیئت کُشتی کردستان یادآور شد: از سال 1397 و با آغاز به کار در این هیئت، با انجام برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلندمدت، در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در راستای ارتقای کُشتی استان تلاش کرده‌ایم.
سجادی‌پناه به تلاش برای جذب حامی مالی و کسب درآمدهای پایدار برای هیئت اشاره کرد و ادامه داد: تأسیس سالن بدنسازی 170 مترمربعی و توسعه تشک خانه کشتی استان به 470 مترمربع، از جمله کارهای سخت‌افزاری در این مدت بوده است.
وی با اشاره به میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رده نونهالان در بخش آزاد و فرنگی و همچنین در رده نوجوانان، اضافه کرد: امسال کشتی‌گیران استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور پنج نشان به‌دست آوردند در حالی که سال گذشته دو نشان کسب کردیم.
دبیر هیئت کشتی کردستان با بیان اینکه جزو 6 هیئت فعال کشور هستیم، افزود: به دلیل نبود حامی مالی، هیئت استان به‌ویژه رئیس آن، حتی از جیب هزینه می‌کند، با این وجود تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشتی استان به کار گرفته‌ایم.
سجادی‌پناه از ارتباط خوب با آموزش و پرورش برای کشف استعدادهای کشتی خبر داد و گفت: از طریق مدارس، استعدادهای خوبی در رده‌های نونهالان جذب کردیم، به طوری که حدود 65 رصد ورزشکاران بیمه شده و سازمان‌یافته، از سنین پایه هستند.
برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و به‌روز شدن دانش مربیان و برگزاری کلاس‌های داوری از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره داشت و تأکید کرد: همه باید کمک کنند تا کردستان در رشته کُشتی و در رده‌های مختلف نونهالان، نوجوانان و بزرگ‌سالان به جایگاه واقعی خود برسد.

شناسه خبر 65360