شناسه خبر:65504
1401/11/9 09:26:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: قرارگاه اشتغال با هدف نظارت حضوری و مستقیم بر طرح‌های اشتغالزایی در استان تشکیل شد و تا 20 اسفند امسال فعالیت خواهد داشت.

فرزاد پیشکاری روز شنبه در نخستین جلسه قرارگاه اشتغال استان کردستان اظهار کرد: قرارگاه اشتغال استان همزمان با سراسر کشور کار نظارت بر تمام طرح‌ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را به صورت میدانی و حضوری انجام می‌دهد.
وی یادآور شد: با توجه به گزارش دریافتی از سامانه رصد و اشتغال تعهد شده دستگاه‌های اجرایی در سال جاری این قرارگاه کمک می‌کند تا صحت و تعهد اشتغال ایجاد شده در استان را مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری و تاکید بر نظارت، پایش و تحقق آن، افزود: مهم‌ترین مسئله در طرح‌ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، نظارت و راستی‌آزمایی است که در مرحله اول با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مجازی و در مرحله بعد با نظارت حضوری و مستقیم تمام طرح‌هایی که تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت و اقدام به ایجاد اشتغال کرده‌اند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
پیشکاری با بیان اینکه گزارش‌های ناظران و بازرسان از طرح‌ها جمع بندی می‌شود، ادامه داد: گزارش‌های دریافتی ایجاد شغل با سامانه جامع «سانار» که به‌عنوان یک ابزار کنترل و ارزیابی مناسب در سطوح ملی و استانی است و کدملی‌های ثبت شده به‌عنوان شاغل‌شدگان سال 1401، مطابقت می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان، تأکید کرد: همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی باید در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بیکاری جوان در استان کمک کنند.
استان کردستان طبق سرشماری سال 95 یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستا زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 65504