شناسه خبر:65634
1401/11/12 09:56:53
فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان در ایلام:

تسویه حساب با والدین در فضای مجازی

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان در ایلام با اشاره به شکایت فردی مبنی بر اینکه در تلگرام برای او و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت شده، گفت پس از اقدامات فنی مشخص شد عامل مزاحمت، فرزند خود شاکی بوده است.

سرهنگ نوروز شریعتی گفت: یکی از شهروندان با در دست‌ داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا آبدانان مراجعه و اظهار کرد: شخصی ناشناس در برنامه تلگرام برای وی و اعضای خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است که با توجه به حساسیت موضوع پرونده‌ای تشکیل و پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری شده، و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی و پس از تسهیل ادله دیجیتال متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان ادامه داد: متهم که فرزند خود شاکی بود ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد و با فرافکنی سعی در اغفال کارشناسان را داشت که پس از مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیس فتا به بزه ارتکابی معترف و هدف خود را از این کار بروز اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
شریعتی در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد بیان کرد: مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی جزء مصادیق مجرمانه می‌باشد و با مجرمان در این‌گونه جرائم برابر قانون برخورد می‌شود.
وی گفت: از شهروندان می‌خواهیم در شبکه‌های مجازی ضمن رعایت اخلاق، آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم شهروندی دیگران اهتمام ویژه داشته باشد.

شناسه خبر 65634