شناسه خبر:65893
1401/11/19 09:44:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بیماران سرطانی در استان افزایش یافته و بر اساس آمارها سالانه یک هزار نفر به تعداد بیماران بدخیم افزوده می‌شود.

دکتر جاسم محمدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای درمانی در استان ایلام ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی است.
وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت‌گرفته سالانه حدود یک‌هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی بدخیم در استان اضافه می‌شود و این مسئله با افزایش سن افراد رابطه مستقیمی دارد و هرچه سن بالاتر برود، این بیماری‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بخشی از نیازهای این بیماران با مواد رادیواکتیو سر و کار دارد که متأسفانه در استان وجود ندارد و تأمین آن نیز با توجه به محدودیت‌های اعتباری وزارتخانه در شرایط کنونی امکان‌پذیر نبود.
دکتر محمدی تأکید کرد: برای حل این مسئله رایزنی‌هایی با شرکت‌های نفت و گاز مستقر در استان از طریق نماینده استان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که پس از توجیه این نیاز درمانی برای کارشناسان وزارت نفت تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع این مشکل منعقد شد که در صورت نهایی شدن این مرکز در بیمارستان رازی ایلام مستقر خواهد شد.

شناسه خبر 65893