شناسه خبر:66806
1401/12/13 14:33:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 122 اقامتگاه در ایلام آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

فرزاد شریفی از آمادگی 122 اقامتگاه در ایلام جهت پذیرش مسافران نوروزی خبر داد و گفت: اکثر خانه‌های بوم‌گردی در استان ایلام جهت استفاده مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی رزرو شده‌ است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مسافران در تعطیلات 1402 در مقایسه با نوروز 1401 استقبال بیشتری از مناطق دیدنی و تفریحی استان ایلام داشته باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: تعداد 60 واحد بوم‌گردی، 51 خانه استیجاری در مهران با ظرفیت یک هزار و 785 نفر به استعداد هر خانه 35 نفر کف خواب و 11 هتل با ظرفیت 4003 نفر در کل استان پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.
شریفی با تأکید بر اینکه، هر فرد یا شرکتی که توان ایجاد خانه‌های استیجاری برای ایام نوروز و پذیرش مسافران نوروزی را دارد برای اخذ مجوز و آگاهی از شرایط این اقامتگاه‌ها اقدام کند، گفت: لازم به ذکر است همه تورهای گردشگری زیر نظر کارشناسان گردشگری و با اتصال به سامانه جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری) در ایلام فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از 25 اسفند در کنار اقامتگاه‌های زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اختصاص100 مدرسه و ظرفیت یک هزار و 500 کلاس آماده اقامت و پذیرایی از مسافران نوروزی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به اقدامات اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام جهت رفاه حال مسافران نوروزی در عید 1402 اشاره کرد و گفت: برپایی 110 غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی، سیاه چادر، سوغات و غذاهای محلی و حدود هشت نوروزگاه با برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در شهرستان‌های مختلف ازجمله این اقدامات است.
شریفی به تلاقی تعطیلات نوروزری و حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: عمده برنامه‌های نوروزی با رعایت شأن ماه رمضان و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: ستاد خدمات سفر با 9 کمیته اصلی و 25 زیرمجموعه آمادگی کامل برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی دارد تا همه گردشگران نوروزی از نقاط مختلف استان در مدت تعطیلات استفاده کنند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 23 هزار گردشگر داخلی و 6 هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های زیر نظر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام پذیرش شده‌اند.

شناسه خبر 66806