شناسه خبر:68982
1402/2/23 10:45:30

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: پیوست فرهنگ فتوت و پهلوانی، افتخارات فراملی ورزشکاران کشورمان را از سایر کشورهای جهان متمایز کرده است.

روز پنجشنبه از نام‌آوران ورزش همدان در میادین فراملی با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در این آیین با بیان اینکه نبود یا کمبود امکانات ورزشی مطالبه انبوه ورزشکاران است و باید این مشکل رفع شود، گفت: فقر امکانات ورزشی در مناطق کم‌برخوردار پذیرفتنی نیست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه کوتاهی دراین‌باره از سوی مسئولان پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: مناطقی همچون محله علاقبندیان بدون امکانات ورزشی است، درحالی که از کوچه‌های همان محله می‌توان ورزشکاران المپیکی شناسایی کرد و پرورش داد.
   دقت عمل در انتخاب رؤسای ورزشی
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در ادامه با انتقاد از شیوه انتخاب برخی رؤسای هیئت‌های ورزشی استان، گفت: باید در انتخاب رؤسای هیئت‌های ورزشی دقت کرد و مسئولیت به افراد متخصص واگذار شود.
وی با بیان اینکه شیوه انتخاب برخی رؤسای هیئت‌های ورزشی با گلایه‌مندی‌هایی همراه است و انتظار داریم به این مهم توجه جدی شود، اضافه کرد: باید افرادی در رأس هیئت‌های ورزشی قرار بگیرند که علاوه‌بر تخصص، فعالیت گسترده و خوبی داشته باشند.
امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه ورزش راهکار مناسب حل معضلات اجتماعی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا با ایجاد زمینه‌های لازم بهخصوص زیرساخت‌های ورزشی، مشکلات پیش رو حل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی افزایش اجاره‌بهای مکان‌های ورزشی را یکی از دغدغه‌های اصلی دانست و گفت: توقع داریم در این حوزه نظارت‌ها بیشتر باشد و موانع موجود حل شود.
وی خواستار واگذاری امکانات ورزشی از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: برخی مدیران مدعی هستند که در این بخش محدودیت‌های قانونی وجود دارد که باید برداشته شود تا این اماکن در دسترس عموم مردم قرار بگیرند.
امام‌جمعه همدان خاطرنشان کرد: 300 مکان ورزشی در اختیار دستگاه ورزش استان همدان است و به همین میزان نیز سایر دستگاه‌های اجرایی اماکن ورزشی در اختیار دارند که باید برای استفاده ورزشکاران باشد.
استاندار همدان نیز گفت: پیوست فرهنگ فتوت و پهلوانی، افتخارات فراملی ورزشکاران کشورمان را از سایر کشورهای جهان متمایز کرده است.
علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: فرهنگ پهلوانی ویژگی ناب و منحصربه‌فرد نام‌آوران کشورمان در عرصه‌های فراملی است و همواره فتوت را مقدم بر قهرمانی می‌دانند.
وی بیان کرد: ایران اسلامی کشوری پهلوان‌پرور است و افتخار می‌کنیم به وجود قهرمانان با فتوت که در عرصه‌های بین‌المللی نام و پرچم مقدس کشورمان را طنین‌انداز می‌کنند.
استاندار همدان با اشاره به رویکرد حمایت دولت سیزدهم در حوزه ورزش، گفت: اعتبار بسیار مناسبی به برکت سفر رئیس‌جمهور طی سال گذشته به توسعه زیرساخت‌های ورزش استان همدان اختصاص یافت که بخشی از آن را جذب کردیم و امسال نیز بخش باقی‌مانده پرداخت خواهد شد.
وی تلاش‌های متولیان و دست‌اندرکاران امر ورزش استان همدان در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی را قابل تقدیر دانست و افزود: باید رویکرد‌ها به سمت مردمی کردن و افزایش میزان مشارکت در این حوزه باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این آیین گفت: 129 قهرمان، داوران و مربیان فرا ملی این استان پس از سه سال وقفه مورد تجلیل قرار گرفتند و امیدواریم این مراسم در ادامه مسیر موفقیت آن‌ها به‌ویژه در سال جاری انگیزه‌بخش باشد.
علی حقیقی اظهار کرد: ظرف حدود یک‌سال گذشته سعی کردیم با ایجاد فضای اتحاد و همدلی، ورزش استان را در عرصه‌های همگانی و قهرمانی به‌خوبی پیش ببریم و به دستاوردهای خوبی رسیدیم.
وی اضافه کرد: تجلیل از قهرمانان، داوران و مربیان فراملی یکی از مطالبات اصلی هیئت‌های ورزشی استان همدان در این سال‌ها بود و با مساعدت مدیران ارشد به‌ویژه استاندار همدان این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
حقیقی در ادامه توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از مطالبات اصلی مردم در شهرهای مختلف استان همدان دانست و ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت قرار داده‌ایم و از سال گذشته تاکنون بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کردیم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان بدون اشاره به تعداد طرح‌های نیمه‌تمام، گفت: امسال با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده درصدد تکمیل بخشی دیگر از طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان هستیم.
سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی همدان نیز گفت: ورزش همگانی امروزه دغدغه مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور است و کم‌توجهی به این حوزه آسیب جبران‌ناپذیر دارد.
هادی سبزواری افزود: جایگاه بسیار خوبی برای ورزش همگانی همدان در کشور ایجاد شده و توانسته‌ایم با برگزاری برنامه‌های باشکوه و متنوع، مشارکت مردم را شاهد باشیم.
در این آیین از 15 داور، 21 مربی و 92 قهرمان فراملی که در سال‌های 99 تا 1401 صاحب عنوان بین‌المللی، آسیایی و جهانی شده‌ بودند، قدردانی شد.

شناسه خبر 68982