شناسه خبر:69111
1402/2/25 09:10:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سامانه مدیریت زمین هنوز به طور 100درصدی در استان اجرا نشده، این مهم همکاری دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبند.

انشاءالله کولانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم در حوزه اراضی و املاک در کرمانشاه، اظهار کرد: ضرورت مقابله با زمین‌خواری از ضرورت‌های راه‌اندازی این سامانه است.
وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه تصرف غیرقانونی و دست‌اندازی بر املاک کوتاه خواهد شد و مردم از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند و استعلامات در مدت زمان کوتاهی نهایتا تا دو روز پاسخ داده می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره‌برداری در قالب طرح‌های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری در زمان کوتاهی مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: سامانه پنجره واحد زمین هنوز به طور 100درصدی در استان کرمانشاه اجرا نشده، این مهم همکاری دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبند.
کولانی تصریح کرد: هر دستگاه موظف است با استفاده از زیرساخت‌ها وارد سامانه شود تا نظارت و هماهنگی‌های لازم با دستگاه نظارتی روی تجمیع این پنجره واحد انجام گیرد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 27 درخواست مجوز واگذاری زمین به سامانه این اداره‌کل ارسال شده است، گفت: تا به امروز 976 مورد از آن پاسخ داده شده، پاسخ‌ها به این بستگی دارد که ارباب رجوع چه ساعتی وارد سامانه شده و درخواست خود را ثبت کرده، با توجه به اینکه ما موظف هستیم سریع پاسخگو درخواست‌ها را دهیم، به صورت روزانه تا ظهر درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

شناسه خبر 69111