شناسه خبر:69150
1402/2/27 08:36:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از افتتاح نخستین مرکز تخصصی رشد خلاقیت و استعدادیابی دختران در همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری اظهار کرد: به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت به همت ستاد نهضت پیشرفت بانوان شهرستان‌ها، کارگروه تخصصی رفیقانه و عفاف و‌ حجاب و برای دومین سال متوالی جشن‌ و گفتمان‌های دخترانه ماهدخت در استان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشن‌ها را توجه به جایگاه والای دختران در خلقت و اجتماع و تکریم شایسته آن‌ها دانست و گفت: امسال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا این آیین در اکثر شهرستان‌ها برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: به‌دلیل برگزاری امتحانات، جشن‌ها قبل از «روز دختر» آغاز شده و امسال علاوه‌بر همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، بهار و فامنین این افتخار را داریم که در شهر جوکار نیز جشن جداگانه‌ای برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه آیین ویژه تکریم دختران و 200 خانواده زیر پوشش بهزیستی نیز برای نخستین‌بار با همکاری ستاد نهضت بانوان ملایر برگزار می‌شود، ‌گفت: نخستین جشن مربوط به فامنین بود که 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد؛ جشن‌های همدان 27 اردیبهشت‌ماه و بقیه جشن‌ها 30 و 31 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
نظیری با تأکید بر اینکه در این جشن‌ها از ظرفیت هم‌افزایی و‌ مشارکت بسیج زنان، ارشاد، آموزش‌وپرورش، کانون‌ پرورش فکری کودک و نوجوان و تشکل‌های مؤثر بانوان و دختران در همدان بهره‌مند شده‌ایم، بیان کرد: توجه به معرفی دختر تراز انقلاب همچون شهیده زینب کمایی، از برنامه‌هایی است که در جشن همدان لحاظ می‌شود.
وی با بیان اینکه در این جشن شرکت‌کنندگان در پویش کتاب‌خوانی من میترا نیستم شرکت کرده و نکات ویژه کتاب را برای دوستان خود بازگو می‌کنند، ادامه داد: به کتاب‌خوان‌های برتر از طریق قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس تقدیم می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های جشن شامل حضور سخنرانان و راویان برجسته دفاع مقدس در حوزه کودک و‌ نوجوان نظیر عبدالناصر جلالیان راوی طنز دفاع مقدس از اصفهان، مولودیه‌خوانی و سرود گروهی و همگانی دختران است.
وی از حضور خوانندگان ارزشی، عکاسی پرتره و دوستانه، استندآپ کمدی، مسابقه و تجلیل و برگزاری نمایشگاه‌های جانبی نوجوان در کنار برنامه‌ها خبر داد و افزود: به‌زودی نخستین مرکز تخصصی رشد خلاقیت و استعدادیابی دختران با عنوان «رفیقانه» افتتاح خواهد شد.
نظیری یادآور شد: دختران عزیز ما از این مرکز به‌عنوان پاتوقی تخصصی برای خود و دوستانشان همراه با خدمات جذاب، شادی‌آفرین و سرگرمی بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: طراحی برنامه‌های ویژه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق فعالیت فرهنگی مؤثر و مستمر برای نوجوانان دختر یکی از رویکردهای مهم در همدان است که امسال برای تحقق آن ستادهای نهضت پیشرفت بانوان عزم جدی خود را به‌کار گرفته‌اند.

شناسه خبر 69150