شناسه خبر:69777
1402/3/11 10:09:01

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 500 میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی تاکنون برای ساخت بیمارستان ولیعصر (ع) اراک هزینه شده است به نظر می‌رسد حدود 300 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز باشد.

علیرضا امانی در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران از بیمارستان ولی عصر اراک اظهار کرد: عملیات ساخت به دلیل عدم نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار قبلی با مشکلاتی مواجه شده و در بعضی از بخش‌ها ناچار به تغییراتی شدیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات با سرعت در حال انجام است، کارهای زیربنایی در طبقات منفی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: شرکتی که باید امور مربوط به آسانسور را انجام دهد، با وجود پیگیریهای فراوان به تعهدات خود عمل نمی‌کند، چرا که بخش اعظمی از مبلغ قرارداد را در سال‌های گذشته دریافت کرده و 95 درصد مبلغ قرارداد را دریافت کرده و امروز با وجود افزایش قیمت‌ها حاضر به نصب نیست.

امانی افزود: وجود جایگاه سوخت در مقابل بیمارستان، نبود پارکینگ در ساختمان جدید که حجم وسیعی از ترافیک شهر را بعد از راه‌اندازی رقم خواهد زد، مشکلاتی است که بعد از راه‌اندازی وجود خواهد داشت که پیشنهاد می‌کنیم بخشی از خیابان پیروزی به بیمارستان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان جدید روزانه بین 4 تا 5 هزار نفر در این منطقه از شهر تردد خواهند داشت، ادامه داد: ضروری است هرچه سریع‌تر نسبت به تامین پارکینگ پارکینگ طبقانی در این محدوده فکری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این رقم 290 میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: حمایت بانک ملت در قالب سه پرداخت 100 میلیارد تومانی در جریان، یک قسط 100 میلیارد تومانی پرداخت شده و قسط دوم نیز تا چند روز آینده تزریق می‌شود.

امانی تصریح کرد: پس از واگذاری پروژه به پیمانکار جدید در سال گذشته،رقم قرارداد 280 میلیارد تومان تعریف شد که تا 350 میلیارد تومان افزایش یافته است تا امروز نیز حدود 500 میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است و به نظر می‌رسد حدود 300 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز باشد.

 

 

شناسه خبر 69777