شناسه خبر:69833
1402/3/16 09:26:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: سالانه 270 تُن گل محمدی از سطح مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت می‌شود که طبق پیش‌بینی امسال این میزان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

«یوسف کاکاوند» اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال از سطح مزارع زیر کشت این شهرستان 300 تُن گل محمدی برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان 143.2 هکتار بوده که 54 درصد از سطح زیر کشت مزارع گل محمدی استان همدان را به خود اختصاص داده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: از این میزان سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان ملایر، 128.6 هکتار بارور و 14.6 هکتار غیر بارور است.
کاکاوند ادامه داد: سالانه 438 تُن گل محمدی در استان همدان تولید می‌شود که شهرستان ملایر با تولید 270 تُن گل محمدی، 61 درصد از تولید گل محمدی استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از سطح مزارع این شهرستان رو به پایان است، افزود: به‌طور میانگین مزارع گل محمدی روزانه برای 10 نفر در هر هکتار اشتغال ایجاد می‌کند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: گل محمدی در تمامی بخش‌های تابعه و روستاهای این شهرستان کشت می‌شود و روستای خردمند با فعالیت یک واحد فرآوری، بیشترین میزان تولید را دارد.
کاکاوند با اشاره به اینکه گل‌ محمدی بیشتر در مناطق کوهستانی و خنک‌تر کشت می‌شود، بیان کرد: با توجه به وضعیت خوب خاک، گل محمدی در تمام نقاط این شهرستان کشت می‌شود و بیشترین پراکنش کشت گل‌ محمدی استان همدان مربوط به ملایر است.
وی گفت: گل‌ محمدی یکی از محصولات کم‌آب‌بر بوده که دارای توجیه اقتصادی بالایی برای بهره‌برداران این حوزه است.
مجموع باغ‌ها و مزارع زیر کشت گل محمدی در استان همدان 265 هکتار است که از این میزان 143.2 هکتار مزارع گل محمدی در شهرستان ملایر بوده و از این نظر رتبه نخست کشت و تولید گل محمدی را به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 69833