شناسه خبر:70345
1402/3/28 08:39:07
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان مطرح کرد:

تعیین تکلیف 25 روزه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان گفت: از ماه گذشته 12 هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات بوده‌اند که اکنون این تعداد به 9 هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود با توجه به ابلاغیه جدید بانک مرکزی و تعیین تکلیف 25 روزه دریافت تسهیلات، وضعیت بهتر شده و صف انتظار به تعداد بسیار کمتر کاهش پیدا کند.

محمد طوماسی با اشاره به پرداخت تسهیلات سیستم بانکی در دو بخش ازدواج و فرزندآوری، عنوان کرد: براساس دستورالعمل اعلام‌شده کسانی که از تاریخ 1/1/ 1398 ازدواج کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات ابلاغی سیستم بانکی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات درنظر گرفته‌شده برای افراد عادی 180 میلیون تومان و زوج‌های زیر 25 و 23 سال 220 میلیون تومان است؛ برای خانواده‌های ایثارگر نیز این مبلغ به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان با تأکید بر اینکه بر این اساس نیازی به ارائه برگه پایان خدمت توسط متقاضی نیست، تصریح کرد: ضامن دریافت تسهیلات یک نفر فرد معتبر بوده و برابر اصل تسهیلات، سفته نیز دریافت می‌شود.
طوماسی ادامه داد: از ابتدای سال تا نیمه خردادماه چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده که مدت آن نیز 10 ساله است.
وی با اشاره به تسهیلات فرزندآوری، اظهار کرد: مبلغ درنظر گرفته‌شده برای فرزند اول 30 میلیون تومان، فرزند دوم 60 میلیون تومان، فرزند سوم 90 میلیون تومان، فرزند چهارم 120 میلیون و فرزند پنجم نیز 150 میلیون تومان است که مدت آن نیز 36 ماهه، 47 ماهه، 60 ماهه و 84 ماهه است.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان با اشاره به اینکه سفته و یک نفر ضامن معتبر از شرایط دریافت وام در این بخش است، افزود: در این بخش نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه یک‌هزار و 900 میلیارد ریال توسط شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده است.
طوماسی گفت: از ماه گذشته 12 هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات بوده‌اند که اکنون این تعداد به 9 هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود با توجه به ابلاغیه جدید بانک مرکزی و تعیین تکلیف 25 روزه دریافت تسهیلات، وضعیت بهتر شده و صف انتظار به تعداد بسیار کمتر کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: بیشترین پرداختی‌ها نیز توسط بانک ملی، سپس سپه، کشاورزی، صادرات و مهر ایران بوده است.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ازنظر مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است، ابراز کرد: این مسئله نیز کاملاً مشخص است که خارج از نوبت به کسی پرداختی صورت نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه همه ما درتلاشیم تا صف انتظار و تعداد متقاضیان در کمترین زمان ممکن به صفر برسد.
طوماسی با تأکید بر اینکه در اقتصاد تنها چیزی که جواب نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد اهرم فشار و مباحث دستوری است، بیان کرد: منابع، ضوابط و مقررات تنها مؤلفه‌های تعیین‌کننده در پرداخت تسهیلات هستند و اگر این دو مورد باشد، ما نباید و نمی‌توانیم از انجام کار استنکاف کنیم.
وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه بخش معوق تسهیلات ازدواج بسیار بالا رفته، اذعان کرد: مسئله مهم دیگر این است که هر مقدار بازپرداخت وام ازدواج به بانک‌ها بیشتر باشد، قدرت پرداخت تسهیلات بیشتر خواهد شد.

شناسه خبر 70345