شناسه خبر:70623
1402/4/4 08:33:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی همدان از برپایی میز خدمت در محل اتاق اصناف به منظور رفع مشکلات و موانع پیش رو در حوزه امور مالیاتی خبر داد و گفت: این اقدامات سبب خواهد شد مالیات شفاف و عادلانه اخذ شود.

وجیه‌الله ذکوری از برپایی میز خدمت در محل اتاق اصناف به منظور رفع مشکلات و موانع پیش روی اصناف در حوزه امور مالیاتی خبر داد و اظهار کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بازوان توانمند دولت و البته امور مالیاتی هستند و خوشبختانه رابطه تعاملی دوطرفه مطلوبی بین اتاق اصناف و اداره کل امور مالیاتی در همدان وجود دارد.
وی با بیان‌اینکه بر مبنای این ارتباط توانستیم مشکلات کسبه و بازاریان را درباره امور مالیاتی رفع کنیم افزود: عدم آگاهی لازم از قوانین و مقررات است که برخی از موانع را ایجاد می‌کند که برای حل آن با همکاری اتاق اصناف کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.
مدیرکل امور مالیاتی همدان خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها همکاران و کارشناسان خبره حضور پیدا کردند و قوانین و مقررات لازم تبیین شد؛ به ویژه برای افرادی که به تازگی در صدد دریافت پروانه کسب و خواهان تشکیل پرونده هستند.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها از همان ابتدا به افراد داده می‌شود تا مشکلی پیش نیاید اضافه کرد: در تمام جلسات اتاق اصناف مرکز استان، حضور پیدا کرده و در راستای جهاد تبیین مسائل و مقررات مالیاتی را ارائه داده‌ایم.
ذکوری با تاکید بر اینکه این اقدامات سبب خواهد شد با فلسفه وجودی مالیات آشنا و مالیات شفاف و عادلانه گرفته ‌شود یادآور شد: همچنین همکاری مودیان مالیاتی به ویژه اصناف و بازاریان نیز افزایش یافته و مشکلاتی کمتری به وجود می‌آید.
وی به برگزاری جلسات عمومی و فردی و رفع ابهام به صورت فردی با بازاریان اشاره کرد و گفت: این اقدامات باعث آشنایی مطلوبی با اظهارنامه‌های مالیاتی شد و ما وضعیت مطلوبی در سطح کشور داشته باشیم.
مدیرکل امور مالیاتی همدان متذکر شد: سازمان امور مالیاتی به اصناف و کسبه خرد یک نگاه تعاملی مبتنی بر اعتماد دوطرفه و اخذ مالیات به صورت منصفانه برای خود تعریف کرده است.
وی در پایان اظهار کرد: هرچقدر مودیان به پایانه‌ها و سامانه‌های فروشگاهی از جمله دستگاه‌های پوز و... مجهز باشند، ما در این مسیر موفق‌تر خواهیم بود و هر نوع اقدامی که حاکی از عملکرد خارج از فرآیند اقتصادی و خارج از چارچوب سامانه‌های رسمی انجام شود به ایجاد چالش‌های بیشتر ختم می‌شود.

شناسه خبر 70623