شناسه خبر:70946
1402/4/12 09:48:16

سپهرغرب، گروه ورزشی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کرد در کرمانشاه را 15 و 16 تیرماه اعلام کرد.

عبدالوحید محمدی در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کرد در کرمانشاه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره از ماه‌ها پیش انجام و زمانی نیز برای آن مشخص شده بود، اما بنا به دلایلی به تعویق افتاد.
وی افزود: درنهایت مقرر شد این جشنواره طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (15 و 16 تیرماه) در مجموعه ورزشی انقلاب کرمانشاه برگزار شود.
معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نخستین جشنواره بین‌المللی اسب کرد با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور و 24 میهمان از اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه جشنواره مذکور مقدمه‌ای برای ثبت جهانی اسب کرد است، افزود: هرچند اسب کرد در گستره تعدادی از کشورهای دیگر وجود دارد، اما خاستگاه آن کرمانشاه است و مستندات تاریخی نیز این را نشان می‌دهد؛ بنابراین یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره، برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی آن است.
محمدی در ادامه از تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش اسب کرد خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش اسب کرد می‌تواند در استان اشتغال‌زایی بسیار خوبی را به همراه بیاورد، اما در این راه باید یک میدان سوارکاری هم داشته باشیم.
وی در پایان سخنان خود از پای کار آمدن یک سرمایه‌گذار برای احداث میدان سوارکاری در دهکده المپیک کرمانشاه خبر داد.

شناسه خبر 70946