شناسه خبر:71024
1402/4/14 08:42:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد: 476 کیلوگرم گوشت قربانی دارای آلودگی انگلی در عید سعید قربان در سطح استان از چرخه مصرف خارج شد.

امیرحسین نقی‌پور اظهار کرد: در عید سعید قربان دو هزار و 545 رأس دام زنده و لاشه دام قربانی‌شده در سطح استان همدان توسط دامپزشکی مورد بازرسی و معاینه قرار گرفت که از تعداد 476 کیلوگرم گوشت قربانی دارای آلودگی انگلی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
وی با بیان اینکه خروج از مصرف این میزان گوشت قربانی و ذبح‌شده به معنای معدوم‌سازی کامل لاشه دام نیست، افزود: با معاینه لازم، برخی از قسمت‌های دارای آلودگی انگلی لاشه‌های دام ازجمله کبد، ریه و کلیه نیازمند اصلاح و حذف بوده که با اقدام به این کار، قسمت آلوده از لاشه دام حذف می‌شود.
نقی‌پور تصریح کرد: در عید قربان 36 گروه ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان همدان شامل 23 دامپزشک، 42 بازرس بهداشت گوشت و 15 ناظر شرعی برای ارائه خدمات فرآیند نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان استان همکاری داشتند.
وی در ادامه با اشاره به بیماری‌های مشترک‌ بین انسان و دام ازجمله تب کریمه کنگو، تصریح کرد: لاشه‌‌های دام باید تا 24 ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه دست ‌کم تا 48 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری و سپس مصرف شوند.

شناسه خبر 71024