شناسه خبر:71164
1402/4/18 09:48:48
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان:

شهروندان نسبت به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با اشاره به لزوم هوشیاری شهروندان، گفت: کلاهبرداران در سرقت از حساب شهروند همدانی ناکام ماندند.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد با اشاره به کلاهبرداری اینترنتی، اظهار کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان با فوریت‌های سایبری پلیس فتا همدان مبنی بر ورود شخص ناشناس به همراه‌بانک و برداشت میلیونی از حساب وی، موضوع رسیدگی شد.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شهروند مالباخته به پیشنهاد و پیام ارسالی مبنی بر نصب نرم‌افزار اعتماد کرده و با کلیک روی لینک اعلامی و درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته‌شده، بلافاصله از حساب بانکی او برداشت غیر مجاز صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با اشاره به لزوم توجه به هشدارهای پلیس فتا، گفت: اگرچه بی‌توجهی شاکی به هشدارهای پیشگیرانه پلیس باعث این کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز شد، اما تماس و پیگیری به‌موقع شاکی از طریق فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان و اقدام به‌موقع کارشناسان این پلیس منجر به ناکامی کلاهبردار و بازگشت کل مبلغ به حساب شاکی شد.
سرهنگ سرخوش‌نهاد خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم به هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر نصب نرم‌افزار اعتماد نکرده و روی لینک‌ها کلیک نکنند تا شاهد این‌گونه کلاهبرداری اینترنتی نباشیم.

شناسه خبر 71164