شناسه خبر:71334
1402/4/21 11:17:07

سرپرست مخابرت منطقه همدان از ظرفیت‌سازی و ایجاد بستر ارائه سرویس فیبر نوری به 50 هزار مشترک خانگی در استان خبر داد.

پیام صابری از وجود 500 هزار مشترک تلفن خانگی در شرکت مخابرات منطقه همدان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 25 درصد از ADSL خانگی بهره‌مند هستند؛ یعنی به‌ازای هر 100 نفر، 25 نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در همدان 104 درصد است و به‌عبارتی تمام مردم از این خدمت بهره‌مند می‌شوند، گفت: از سال 88 به بعد وقتی مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، متأسفانه روند مطلوبی را در این شرکت شاهد نبودیم؛ در چندسال اخیر و از سال 97 چند مشکل بزرگ در استان داشتیم که درصدد رفع آن‌ها برآمده‌ایم.

سرپرست مخابرت منطقه همدان با اشاره به مشکلاتی چون فرسودگی تجهیزات ارتباطی سوئیچ، عدم تکمیل رینگ استانی و قطع ارتباط‌، افزود: خوشبختانه در چندسال اخیر مشکلات زیرساخت ارتباطی رفع شده و امروز در هیچ شهرستانی قطعی ارتباط نداریم.

وی با بیان اینکه مشکلات فنی در تجهیزات قدیمی وجود داشت که مشکل حل شد تا تجهیزات جدیدتری به شبکه اضافه کنیم، گفت: قبلاً این امکان وجود نداشت و هر چقدر می‌خواستیم توسعه‌ای را رقم بزنیم، با توجه به نوع تجهیزات و ارتباطات، مشکل ایجاد می‌شد.

صابری از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت ارتباطات با هدف رضایتمندی مردم خبر داد و افزود: امیدواریم تا دو سال آینده جایگزینی‌ تجهیزات به نحو مطلوب انجام گیرد که قطعاً ارتباط اینترنتی مردم هم بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجام فیبر نوری به شرکت مخابرات تکلیف شده که تقریباً 50 هزار شماره به عهده همدان است، خاطرنشان کرد: باید طی دو سال آینده بستر لازم را برای ارتباط‌گیری 50 هزار شماره در بستر فیبر نوری فراهم کنیم.

سرپرست مخابرت منطقه همدان تأکید کرد: مقدمات این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، اما در حوزه تعریف پروژه و تصمیم نهایی دو هفته آینده کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل نیز استقرار فیبر نوری در همدان آغاز شده بود اما متوقف شد چون احساس نیاز بین مردم نبود، افزود: درحال حاضر نیز امکان دارد بالا رفتن هزینه‌ها مردم را نگران کند، اما باید این امر نهادینه شود که بستر ارتباطی قوی و غیر حضوری، اجرای این مهم را ضروری می‌کند.

صابری با بیان اینکه باید آشنایی مردم با فیبر نوری صورت گیرد، گفت: اغلب فروشگاه‌های اینترنتی، گیم‌نت‌ها و اساتید دانشگاه پیگیر فراهم شدن فیبر نوری برای ارتباط قوی در استان هستند و باید این زمینه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به سمت فیبر نوری می‌رویم که هم‌زمان شبکه مسی را هم داریم، عنوان کرد: مسلماً نگه داشتن دو شبکه معضلی خواهد بود و هزینه مالی سنگینی را به سیستم تحمیل خواهد کرد.

سرپرست مخابرت منطقه همدان خاطرنشان کرد: در آینده به‌طور کامل به سمت فیبر نوری خواهیم رفت، چراکه کیفیت ارتباط سیستم‌ها با توجه به فرسودگی آن‌ها و مشکلات موجود، پاسخگوی نیازهای آینده نخواهد بود.

 

شناسه خبر 71334