شناسه خبر:74342
1402/7/16 10:07:42
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

عدالت و رفاه در سایه تأمین امنیت حاصل می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: جامعه اسلامی نیازمند سه مؤلفه امنیت، عدالت و رفاه اقتصادی است، اما عدالت و رفاه اجتماعی در سایه امنیت برقرار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به‌مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: نخست مؤلفه داشتن امنیت در جامعه است، چراکه درصورت نبود امنیت، عدالت و رفاه محقق نمی‌شود و فعالیت اقتصادی و پیگیری عدالت مرهون زحمات عوامل انتظامی است.

 

وی با بیان اینکه سه مؤلفه عدالت‌خواهی، وطن‌پرستی و تعصب به خاک و سرزمین و نظام اسلامی انگیزه‌های خدمت در جمهوری اسلامی به‌شمار می‌روند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه مورد باعث انگیزه خدمت به این ملت شد که نخست دفاع از وطن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان اذعان کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) انسان اگر نسبت به وطن و خاک و سرزمین پدر و مادری غیرت و نسبت به ناموس تعصب داشته باشد، نشانه ایمان است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: انسان متعصب اجازه نمی‌دهد خاک و سرزمین مورد طمع دشمنان قرار بگیرد؛ برای نمونه در دوران دفاع مقدس دشمن به خاک این کشور طمع کرد، اما رزمندگان در برابر هجمه دشمن بعثی ایستادگی کردند.

 

وی یادآوری کرد: قبل از انقلاب اسلامی در 200 سال گذشته از قاجار تا پایان دوره پهلوی دوسوم خاک ایران را از این کشور جدا کردند و امروز هم با طرح خاورمیانه بزرگ سعی در تجزیه یک‌سوم باقی‌مانده از ایران را دارند، اما نمی‌دانند که شما در لباس‌های مختلف با انگیزه‌های واحد برای حمایت از وطن در میدان حاضر هستید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: مؤلفه دوم که موجب انگیزه برای خدمت می‌شود، نظام اسلامی است و بسیاری از مردم این کشور به پای پرچم برافراشته‌شده کشورمان شهید شدند و حدود 250 هزار نفر جان خود را برای نظام اسلامی فدا کردند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ادامه داد: جمهوری اسلامی به‌سادگی به دست نیامده که به‌سادگی از دست برود، بلکه مرهون زحمات زنان و مردانی است که تمام عمر خود را برای شکل‌گیری نظام مبتنی بر عدالت و مبارزه بین فقر و غنا، شکل‌گیری جبهه مستضعفین و ایستادگی مظلومان عالم در برابر ظالمان صرف کردند و این حقیقت نظام اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: هرچند در عملکردها نقص‌هایی وجود داشت و در آرمان بلند امام راحل عقب‌افتادگی‌هایی داشتیم؛ در مسئله عدالت هم که آرمان اصلی بود، گاهی ضعف‌های اساسی هست که باید سعی بر رفع آن‌ها داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان گفت: خدمت به اسلام به‌عنوان بالاترین انگیزه به‌شمار می‌رود، چراکه امروز اساسی‌ترین مسئله که برای خدمت به این کشور قوه محرک تک‌تک ما است، خدمت به اسلام است؛ اینکه انسان احساس کند ما برای اسلام و برای اعتلای کلمه «الله» خدمت می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی افزود: این مملکت، کشور اهل بیت (ع) و اسلام است و شیعه و سنی محب اهل بیت هستند و بالاترین انگیزه کار برای خدا است؛ چنانچه کار برای خدا باشد، انسان خسته و از ناملایمات دلگیر نمی‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: مخلان نظم و امنیت عمومی دست از شرارت بردارند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد جدی شده و در استان جایی نخواهند داشت.

 

سردار سلمان امیری اظهار کرد: پلیس در اجرای قانون مصمم است و با قانون‌شکنان قاطعانه برخورد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: گردن‌کشان و قانون‌شکنان جایی در استان ندارند و پلیس با اقتدار و توانمندی آن‌ها را سر جای خود می‌نشاند و با شناسایی و دستگیری این افراد، آن‌ها را در اختیار مرجع قضائی قرار می‌دهد.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امنیت نیاز اساسی و بنیادی بشر است، گفت: پیش‌نیاز همه اقدامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و تعلیم و تربیت، امنیت است و فراجا دخیل در امنیت عمومی است.

 

سردار امیری افزود: نیروی انتظامی افتخار می‌کند که به‌عنوان خدمت‌گزار در خدمت مردم است و در این راستا شعار این هفته «شهروند قانون‌مدار پلیس خدمت‌گزار» انتخاب شده است.

 

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی از امنیت، کیان اسلامی و ناموس مردم تا سر حد جان دفاع می‌کند و گواه این موضوع تقدیم 51 شهید از ابتدای سال تاکنون در کشور است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با عنوان اینکه امنیت با حضور مردم و نهادهای مسئول حاکم می‌شود، اظهار کرد: همدانی‌ها مردمانی قانونمدار هستند که به هشدارهای پلیسی توجه می‌کنند و این موضوع موجب شده که این استان در شاخص‌ها جزء استان‌های امن کشور قرار بگیرد.

شناسه خبر 74342