شناسه خبر:74591
1402/7/22 08:41:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برداشت سالیانه پنج هزار و 700 تُن آلو از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری اظهار کرد: شهرستان بهار با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی، دارای پنج هزار و 700 هکتار سطح باغات مختلف ازجمله آلو، گردو، بادام، انگور و سایر محصولات دیگر باغی بوده که از این میزان سطح باغات، افزون‌بر 621 هکتار آن به باغات آلو اختصاص دارد.

وی افزود: درحال حاضر از سطح 621 هکتاری باغات آلوی شهرستان، 546 هکتار آن باغات بارور و قابل برداشت آلو محسوب می‌شود که از هر هکتار از این باغات بارور به‌طور میانگین 10.5 تُن محصول قابل برداشت است.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی، شهرستان بهار بهترین آلوی تولیدشده را ازنظر کیفیت، درشتی، نازکی پوست و گوشتی بودن دارد و برای فرآوری از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی بیشترین پراکنش سطح باغات آلوی این شهرستان را فسیجان، وهنان، حیدره قاضی‌خان، حسن قره‌باغی و برخی دیگر از روستاهای این شهرستان دانست و یادآور شد: برداشت آلو از سطح باغات شهرستان از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا اوایل آبان‌ماه ادامه دارد.

اکبری بیان کرد: با توجه به حجم بالای تولیدات محصولات باغی شهرستان، کمبود واحدهای صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات باغی یکی از مشکلات شهرستان در این حوزه به‌شمار می‌رود که امیدواریم با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی و افراد سرمایه‌گذار، بتوانیم چند واحد صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه محصولات باغی برای شهرستان ایجاد کنیم.

شناسه خبر 74591