شناسه خبر:75773
1402/8/21 13:03:24

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رویداد جام رسانه‌ای امید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی سه مؤلفه رویداد است.

مرتضی کارآموزیان ظهر روز گذشته در رویداد «جام رسانه‌ای امید» با محکومیت اقدامات غیر انسانی اسرائیل غاصب در غزه و ضمن بیان اینکه هیچ برهه‌ای در طول تاریخ نداشته‌ایم که ظرف یک ماه 50 خبرنگار را به شهادت برسانند، اظهار کرد: طی این مدت 70 مرکز رسانه‌ای تخریب شده و 50 خبرنگار به شهادت رسیدند؛ اما در کار اطلاع‌رسانی وقفه‌ای ایجاد نشده است.

 

وی با بیان اینکه در سال 2012 دو خبرنگار در مالی کشته شدند و همه دنیا این موضوع را محکوم کردند، افزود: در سال 2013 و 2015 نیز کشته شدن خبرنگاران محکوم شده است.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: اگر به جبهه رسانه مقاومت اعتقاد داریم، باید تحلیل‌ و روشنگری‌ شود؛ به‌ویژه که ما اعتقاد داریم آزادی قدس نزدیک است.

 

وی با تأکید بر اینکه از 25 شهریورماه سال گذشته ما نیز در کشور جنگ رسانه‌ای عظیمی را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: بزرگ‌ترین ائتلاف رسانه‌ای جهان در آن دوران علیه ایران عزیز رقم خورد؛ به‌طوری که شاهد جنگ ربات‌ها هم بودیم.

 

کارآموزیان با بیان اینکه در جنگ جهانی رسانه متأسفانه برخی در داخل نیز جزء این قافله شدند و در این پازل افتادند، تصریح کرد: سال پیش در جهان رسانه 12 هزار دروغ به کشور بستند و شبهه به ایران وارد کردند؛ سرجمع میلیون‌ها دروغ و شبهه به ما وارد شد، اما مردم نگذاشتند این دروغ‌ها کارساز شود.

 

وی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: ابتدای سال حضرت آقا تأکید فرمودند رسانه‌ها امیدآفرینی در کشور را آغاز کنند، اگرچه بیش از این جهاد تبیین بر دوش رسانه‌ها بود.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه در رویداد جام رسانه‌ای قرار است نیمه پُر لیوان دیده شود، ادامه داد: در این‌ رویداد باید شهرستان به شهرستان اتفاقات خوب ثبت شود و بروز و ظهور پیدا کند.

 

وی با تأکید بر اینکه رویداد مذکور 24 ساعته است، تصریح کرد: بناست تولید محتوا در محورهای مختلف و در سکوهای متفاوت صورت گیرد و توسط هیئت داوران هوشمند داوری شود.

 

کارآموزیان خاطرنشان کرد: در این رویداد میزان بازنشر، تولید، دیده شدن و تحلیل احساسی مطالب ارزیابی می‌شود؛ به‌نحوی که بیشترین و کیفی‌ترین تولیدات به مرحله ملی و بین‌المللی راه خواهند یافت.

 

وی گفت: جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی سه مؤلفه رویداد است تا منویات مقام معظم رهبری به منصه ظهور برسد.

 

استاندار همدان نیز از آغاز به کار رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و افزود: تمامی فعالان رسانه همدان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری به روشنگری و تبیین دستاوردهای نظام می‌پردازند.

 

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه با قدردانی از عملکرد سازمان بسیج رسانه در راه‌اندازی این رویداد تحولی و نو، اظهار کرد: بسیج در هر موقعیت و مکان منشأ خیر و برکت است و اقدامات جهادی را بدون چشم‌داشت، با کمترین هزینه و اخلاص، دارد.

 

وی ورود بسیج به حوزه اطلاع‌رسانی را ارزشمند و اثربخش برشمرد و افزود: امروزه کشورهای سرمایه‌دار و نظام استکباری برای غارت و استثمار سایر کشورها از طریق تبلیغات جای شب و روز و قاتل و مقتول را عوض می‌کنند و تلاش دارند که نظام دینی را ناکارآمد و بزرگ جلوه دهند و مشکلات را سیاه‌نمایی کنند.

 

استاندار همدان تقابل با تفکر نظام خبررسانی غرب را وظیفه خبرنگاران اعلام کرد و گفت: مجموعه رسانه‌ای کشور باید برخلاف این رویداد رسانه‌ای دشمن عمل و دستاوردهای نظام را طبق تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کنند.

 

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه در این سال‌ها اگر به کشور دیگر وارد می‌شد، فروپاشی صددرصد را در پی داشت؛ اما به‌واسطه ستون‌ها و استوانه‌های محکم اتکا به نیروی لایزال الهی، خون شهدا و نقش رهبری امامین انقلاب، این نظام به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

وی گفت: تبیین و پردازش جایگاه و نقش مقام معظم رهبری در این اقیانوس متلاطم گرفتاری‌ها، یکی از نکاتی است که جامعه رسانه‌ای باید روشنگری کند؛ زیرا دشمن به نقش کلیدی مقام معظم رهبری پی برده و ایشان را مورد هدف قرار داده است.

 

استاندار همدان افزود: به‌دلیل منابع و منافعی که کشور ایران برای دشمنان دارد، نظام استکباری چشم طمع داشته تا خوب بر کشور مسلط شود؛ اما با لطف خدا و نقش هدایتگری مقام معظم رهبری اجازه داده نشده که خدشه‌ای به نظام وارد شود و علاوه‌بر آن نشر انقلاب در سایر کشورها موجب دشمنی و کینه مضاعف آن‌ها شده است.

 

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: عده‌ای از رسانه‌های داخلی اخبار ضعیف را مدام پمپاژ می‌کنند تا وحدت و انسجام در کشور را دچار خدشه‌دار کنند که این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است.

 

* فعالیت 2 هزار پروژه عمرانی خُرد و کلان در کشور

 

وی با اشاره به اینکه دو هزار پروژه عمرانی خُرد و کلان در کشور درحال فعالیت است، افزود: ممکن است در بعضی حوزه‌ها ضعف یا نقطه اشکالی باشد، اما نباید به تمام حوزه‌ها تسری داده شود.

 

استاندار همدان اذعان کرد: هزاران میلیارد بدهی‌های کلان و سررسید اقساط از دولت‌های قبل به دولت مردمی سیزدهم به ارث رسیده، اما با اعتبارات کشوری ابرپروژه آب‌رسانی همدان در کمتر از یک‌سال به ثمر رسید.

 

* تأکید بر همکاری مدیران کل با رسانه‌ها

 

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: مدیران کل و روابط عمومی‌ها در راستای اجرای رویداد جام امید رسانه با خبرنگاران همکاری کنند و اطلاعات اقدامات انجام‌شده در نظام را در اختیار رسانه قرار دهند.

 

وی ادامه داد: امروز در حوزه مسکن تأمین زمین در استان انجام شد و به‌سرعت کارها پیش می‌رود و همچنین 172 پروژه راکد در صنعت و کشاورزی به چرخه تولید برگشته و شهرک‌های صنعتی سه و چهار راه‌اندازی شده است که اقدامات ارزشمندی به‌شمار می‌آیند.

 

استاندار همدان افزود: در حوزه‌های کشاورزی اصلاح الگوی کشت، کشت جایگزین و استفاده بهینه از آب رقم خورده است.

 

* راه‌اندازی تورهای راهیان پیشرفت خبرنگاران

 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه انتشار عکس و فیلم و نمایش خبرهای تصویری از پیشرفت‌ها اثربخشی بیشتری دارد، از دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق و گاز خواست که تورهای راهیان پیشرفت و عدالت برای خبرنگاران پیش‌بینی شود تا از نزدیک اقدامات مؤثر انجام‌شده را مشاهده کنند و جلوی شبهات ایجادشده گرفته شود.

 

وی با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: مدیران دولتی نیاز به تشویق دارند و باید اقدامات راه‌گشای آن‌ها برای مردم بازگو و نقد منصفانه شوند؛ زیرا کتمان کارهای خوب و بزرگ‌نمایی ضعف‌های کوچک، خواسته دشمن است.

 

استاندار همدان با تأکید بر راه‌اندازی نهضت ایجاد خبر خوب، افزود: این اقدام ارزشمند می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف و در مواجه با رویکرد دشمن استحکام ایجاد کند.

 

* خبرنگاران با رویکردهای تازه و نو دستاوردهای نظام را بازگو کنند

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این نشست اظهار کرد: دستاوردهای 44 ساله نظام عظیم است و فعالان رسانه‌ای حرفه‌ای با رویکردهای تازه و نو این دستاوردها را برای اقشار مردم بازگو کنند تا اثرگذار باشد.

 

حسن رضانیا افزود: دولت مردمی سیزدهم مظلومانه با تمام توان اقدامات راه‌گشای فراوانی انجام داده که مورد غفلت واقع شده است؛ بیان این اقدامات و ایجاد روحیه امید، نخستین کاری است که رسانه واقع‌گرا باید انجام دهد.

 

وی ادامه داد: بیان روایت‌های مشابه نیز با رویکرد نوین و نگاه جدید باشد و ذائقه‌سازی شود؛ اگر قرار است ماندگار و اثرگذار باشد، اصحاب رسانه باید در جریان این‌همه رشد و اقدامات بسیار خوب استان قرار بگیرند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به اینکه میزان مصرف رسانه‌های اجتماعی از سال 94 در ایران درحال تغییر است، پیشنهاد کرد که تور رسانه‌ای راویان پیشرفت فعال و ذائقه مخاطب به‌درستی شناسایی شود.

شناسه خبر 75773