شناسه خبر:75910
1402/8/24 12:21:24

اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان در راستای تسهیل در رفت و آمد مسافران قطار، تمهیدات لازم برای برای جابجایی مسافران از داخل شهر سنندج به ایستگاه قطار و برعکس در نظر گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان روز سه‌شنبه در این رابطه اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به زمان‌بندی برنامه حرکت قطار سنندج در روزهای سه‌شنبه و جمعه و به‌منظور تسهیل رفت و آمد مسافران از داخل شهر به ایستگاه قطار، ماشین‌های سواری و مینی بوس در ترمینال سنندج و ایستگاه قطار مستقر شده است.

فرزاد حسنی بیان اینکه در روزهای سه‌شنبه و جمعه قطار سنندج به سمت تهران و برعکس حرکت می‌کند، افزود: در حال حاضر 6 دستگاه مینی‌بوس و 10 دستگاه سواری در حال خدمت رسانی هستند و در صورت نیاز، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی به کرایه جابجایی مسافران نیز اشاره کرد و ادامه داد: کرایه ماشین‌های سواری برای هر نفر 300 هزار ریال و مینی بوس نیز برای هر نفر 200 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کردستان از همشهریان درخواست کرد از تردد با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند و از وسایل نقلیه عمومی برای تردد استفاده کنند چراکه مزایایی چون بیمه مسافر در رفت و آمد‌ها قابل استفاده است.

براساس برنامه، قطار سنندج ساعت 10 شب روزهای سه شنبه و جمعه راهی تهران می‌شود و در همین دو روز نیز ساعت 10 صبح از تهران به سمت سنندج حرکت می‌کند.

پروژه راه آهن سنندج - همدان، پس از 18 سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان در روز 11 آبان امسال به بهره‌برداری رسید.

طول خط آهن تهران- همدان- سنندج حدود 420 کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول 270 کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز 151 کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود 64 کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

این پروژه تا قبل از دولت سیزدهم 60 درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود اما سال گذشته و پس از سفر رئیس جمهور به کردستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت و اعتبارات لازم برای آن مصوب شد.

پس از آن از مهرماه سال گذشته با یک حرکت جهادی و تزریق اعتبارات ویژه و بهره‌گیری از 450 نفر نیرو، ادامه کار از سر گرفته شد و امروز پس از گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم این پروژه بزرگ با دستان رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 

24 هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شد و شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

شنیدن صدای سوت قطار، آرزوی دیرینه‌ مردم استان کردستان، به‌ویژه سنندجی‌ها بود که با همت و پیگیری‌های مسئولان دولت سیزدهم به حقیقت پیوست و سنندج به‌عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد. 

شناسه خبر 75910