شناسه خبر:78021
1402/10/17 10:33:26

یکی از اقدام‌های استعماری و منحط فرهنگی! رضاخان، تغییر لباس بوده است که بعد از تثبیت قدرت، به‌مرور و در طول چندسال، دنبال شد. قانون اتحاد شکل لباس اتباع ایرانی در داخلۀ مملکت، 10 دی‌ماه 1307 ش در مجلس شورای ملی وقت تصویب شد؛ براساس این مصوبه، «به‌جز برخی از روحانیان، کلیه اتباع ذکور ایران در داخلۀ مملکت مکلف شدند که ملبس به لباس متحدالشکل بشوند، در ادامه این مصوبه تصریح شد که متخلفان از اجرای این قانون به جزای نقدی محکوم می‌شوند و اجرای آن از فروردین‌ماه 1308 ش آغاز شد و رضاشاه در 17 دی‌ماه سال 1314 طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران بی‌حجاب در دانش‌سرای مقدماتی، رسماً بر کشف حجاب تأکید کرد.

 

در روز 17 دی‌ماه 1314 تاج‌الملوک آیرُملو، همسر رضاشاه ملعون و دخترانشان شمس و اشرف بدون حجاب به دانش‌سرای تربیت معلم رفتند؛ این نخستین‌بار بود که خانواده شاه بدون حجاب و روبنده در مجمعی عمومی ظاهر می‌شدند.

رژیم خودباخته پهلوی که به اعتباری سرتاپا غربی شدن را در برنامه کار خود داشت، چنان دواسبه به سوی بیگانگان می‌تاخت که گویا رسیدن به دروازه تمدن بزرگ! ناجی کشور است؛ همان تمدن‌هایی که با پذیرش و حتی حمایت از قتل هزاران کودک در غزه، این‌روزها ترجمان حقوق بشری هستند که نهایت آرزوهای این خاندان ملعون بود. گرچه درصد بسیار بالایی از مردم نجیب ما با تأسی به فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی، هیچگاه به خواست ننگین این جرثومه‌های بی‌اخلاقی تمکین نکردند و در رأس آنان علمای دینی دست رد به سینه آلوده خودفروختگان زده و درنهایت با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آنان را با همکاری غالب مردم پاک و با هویت ایران، به زباله‌دانی تاریخ فرستادند.

گرچه رضاخان قلدر و فرزندش خوراک مارومور شده و ننگ چنین اقدام‌ها را برای آخرت خود به ارمغان برده‌اند، اما در مقاطع مختلف، حتی پس از انقلاب با همین حربه برهنگی می‌خواهند مردم به‌خصوص جوانان ما را به مسلخ ببرند. بروز و ظهورهای چنین برنامه‌ای همچنان در دستور کار استعمارگران بوده و هست، پس نخبگان هوشیار و دلسوزان حقیقی باید با تبیین نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی، نگذارند انحطاط اخلاقی گریبان جوانان که آینده‌سازان کشور هستند را بگیرد. امروزه معاندان کشور ما که در جنگ با شکست مواجه شده‌اند، می‌خواهند با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی، ضمن کشاندن دختران جوان به سمت بی‌حجابی، آنان را ملعبه شهوترانی کسانی قرار دهند تا با یک تیر چند نشان زده باشند؛ هم فساد و فحشا را رواج داده و به‌نوعی دست به کشتار نامحسوس سرمایه‌های انسانی ما بزنند و هم عرصه و فرصت‌ها را برای فعالیت‌های سازنده زنان در اجتماع که می‌توانند بسیار نقش پیش‌برنده‌ای داشته باشند را به حداقل برسانند و این همان جایی است که به‌خصوص بانوان با تلاش‌های حساب‌شده باید نقشه شوم ترویج فساد و فحشا که یکی از نمودهای بارز آن بی‌حجابی است را با هوشیاری و دست رد به سینه بدخواهان زدن، خنثی کنند تا بتوانند در جامعه ایران اسلامی بیش‌ازپیش نقش‌آفرین باشند، ان‌شاءالله.

حسین صادقیان

شناسه خبر 78021