شناسه خبر:78193
1402/10/20 10:38:37

سپهرغرب، گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گفت: 800 تخت با بهره‌‎برداری از خوابگاه‌های شهیدهمدانی و ریحانه دو، به شمار تخت‌های خوابگاهی موجود در این استان اضافه شد.

محمدمهدی مجذوبی روز سه‌شنبه در آیین معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان افزود: دو سال گذشته یک‌هزار و 800 تخت به خوابگاه‌های دانشجویی کشور افزوده شده که بیش از 20 درصد آن معادل 800 تخت مربوط به استان همدان است.

وی یادآوری کرد: از دو سال پیش سیاست توسعه متوازن در همه امور به‌عنوان اولویت محوری دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفت و برای نیل به این هدف همه ظرفیت‌ها فعال شدند و امروز بعد از گذشت دو سال ازنظر توسعه متوازن، علوم پزشکی همدان جزء دانشگاه برتر کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ادامه داد: این دانشگاه در همه حوزه‌ها رشد و حرکت رو به جلو داشته است؛ برای نمونه در حوزه آموزش، توسعه رشته مقطع‌ها، فضای فیزیکی و عملیات اجرایی دانشکده بهداشت در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع، آغاز شده است.

مجذوبی ساخت پارک علم و فناوری و تصویب چهار پژوهشکده را کارهای شاخص حوزه تحقیقات دانست و افزود: همدان در اجرای پویش سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت به‌لحاظ کمی رتبه خوبی در کشور ندارد، اما از منظر کیفی که نشان‌دهنده صداقت در کار بوده، جزء چهار استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده درحال حاضر به‌صورت آزمونه (پایلوت) در شهرستان کبودراهنگ درحال اجرا است و تصمیم به اجرای آن در شهرستان بهار بود، اما علاوه‌بر این شهرستان همکاران مکلف به اجرای آن در کل استان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: در حوزه سلامت کارهایی درحال انجام است و تا یک ماه آینده موزه تاریخ پزشکی استان که مربوط به تجهیزات و اسناد از سال 1310 به بعد است، دایر می‌شود.

مجذوبی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا و فوری بودن میزان مطالبات از حوزه درمان باید سریع به این درخواست‌ها پاسخ داد؛ در این راستا کار در حوزه درمان ازخودگذشتگی هم می‌خواهد.

وی افزود: توریست‌درمانی که جنبه بین‌المللی دارد برای حوزه درمان بسیار مهم است؛ با این وجود ازنظر زیرساختی کارهای زیادی برای دستیابی به توریست سلامت صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این‌همه مسافر و گردشگر سلامت که به بیمارستان‌های تهران، شیراز و تبریز مراجعه می‌کنند، همدان نیز باید به هر طریقی که شده، سهم خود را از گردشگری سلامت بگیرد.

در این آیین از خدمات «رضا طهماسبی» تجلیل و «رسول سلیمی» به‌عنوان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان معرفی شد

شناسه خبر 78193