شناسه خبر:83688
1403/3/26 16:45:04

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: 1850 مترمربع از اراضی دولتی و ملی میدان قرآن و محله قلاویزان شهر ایلام به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان رفع تصرف شد.

فرشاد دوستی گفت: رفع تصرف 1850 مترمربع زمین ملی و دولتی در میدان قرآن و محله قلاویزان به ارزش بیش از 12 میلیارد و 950 میلیون تومان توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی استان انجام شده و این مهم حاصل همراهی دادستان و معاون دادستانی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین همکاری نیروی انتظامی استان ایلام است.

وی افزود: همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند، باید ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امور حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلامات لازم در این خصوص را کسب کنند تا در دام افراد سودجو و زمین‌خوار گرفتار نشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، ادامه داد: گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان ایلام به‌صورت پیمایش روزانه در حال گشت‌زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

دوستی خاطرنشان کرد: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ایلام به‌همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه‌روزی به‌ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به‌ منظور حفظ بیت‌المال و کاهش جرم زمین‌خواری شده‌است.

وی تصریح کرد: در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال مقتدرانه با حمایت خاص قضائی و پشتییانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به‌عمل آمده و از شهروندان می‌خواهیم با مشاهده هرگونه زمین‌خواری و تصرف اراضی از طریق شماره پیامکی 300041735 این یگان همکاری لازم را داشته باشند

شناسه خبر 83688