شناسه خبر:84655
1403/4/21 10:10:58

مدیر فروش نشر رایبد گفت: اولین علت بروز لقب «کتاب‌های زرد» از طراحی جلد ناشی است. اصولاً مخاطبان کتاب دو گروه هستند. گروه اول کتاب را صرفاً می‌گیرند که در قفسهٔ کتاب‌هایشان بگذارند و گروه دوم مخاطبانی هستند که کتاب را به‌قصد مطالعه تهیه می‌کنند و طراحی جلد برایشان مهم است.

محمد گنابادی گفت: باتوجه‌به روند تکراری که روی جلد نمایشنامه‌ها وجود دارد و به‌طور معمول از عکس‌های اجرا روی جلد استفاده می‌شود. تصمیم تیم نشر رایبد بر این است که برای نمایشنامه‌ها کارهای گرافیکی و طراحی انجام بدهیم.

وی بیان کرد: نگاه ویژه نشر رایب، این است که دست از کارهای تکراری بکشیم. ما این ریسک را پذیرفته‌ایم که ممکن است فروش کتاب‌ها زمان زیادی ببرد اما در قبال آن نویسندگان و مترجمان بسیار خوب و قوی را که تابه‌حال از آن‌ها یاد نشده را معرفی می‌کنیم.

وی افزود: اولین علت بروز لقب «کتاب‌های زرد» از طراحی جلد ناشی است. اصولاً مخاطبان کتاب دو گروه هستند. گروه اول، کتاب را صرفاً می‌گیرند که در قفسهٔ کتاب‌هایشان بگذارند و گروه دوم، مخاطبانی هستند که کتاب را به‌قصد مطالعه تهیه می‌کنند و طراحی جلد برایشان مهم است. درنتیجه اگر کتاب نیاز به دیده شدن دارد؛ باید علاوه بر محتوای آن، طراحی جلد حرفه‌ای داشته باشد.


منبع: ایبنا

شناسه خبر 84655