شناسه خبر:86871
1403/7/8 14:37:00

رئیس دانشگاه کردستان آخرین وضعیت پروژه‌های دانشگاه و پیشرفت آنها برای شروع سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.


حامد قادرزاده به تشریح وضعیت پروژه‌های در حال انجام دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه اتمام پروژه آزمایشگاه مرکزی در کمترین زمان ممکن بود که خوشبختانه پس از مدتی تعطیلی، با تسریع در انجام اقدامات لازم و تأمین منابع مالی، این مجموعه در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اتمام این پروژه نیاز آموزشی و پژوهشی بیش از نیمی از اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان که عمدتاً با پژوهش‌های آزمایشگاهی مرتبط هستند را مرتفع می‌سازد. علاوه بر این، مدیریت‌های مربوط به حوزه معاونت پژوهشی همچون مدیریت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، مدیریت فناوری و نوآوری، پژوهشکده کردستان شناسی، دفتر مجلات دانشگاه، مرکز آپا، مرکز محاسبات سریع، واحد فناوری اطلاعات و مراکز پژوهشی دانشگاه در این ساختمان مستقر می‌شود که این امر موجب آزادسازی بیش از 2000 متر مربع از فضای فیزیکی دانشگاه می‌شود.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: تکمیل این پروژه همچنین مدیریت واحد آزمایشگاهی را در پی خواهد داشت و می‌تواند به تخصصی‌تر شدن و بهره‌وری بیشتر فعالیت‌های دانشگاه از جمله سرویس دهی به کل استان، استان‌های همجوار و حتی کل کشور و اقلیم کردستان عراق منجر شود.
قادرزاده در ادامه اظهار کرد: علاوه بر تالار، سایر بخش‌های این پروژه تا یک ماه آینده قابل بهره‌برداری است و در صورتیکه موانع قانونی وجود نداشته باشد، محوطه‌سازی هم انجام خواهد شد.
وی همچنین از اتمام و تحویل پروژه دانشکده زبان و ادبیات خبر داد و گفت: در این مجموعه 33 اتاق کار و الحاقات لازم تکمیل شده و خوشبختانه مشکل استقرار اساتید در اتاق‌های شخصی یک نفره حل شده است.
وی به انجام تعمیرات دانشکده‌های معماری و کشاورزی اشاره کرد که بر اساس نظر روسای دانشکده‌ها انجام گرفته و تصریح کرد: خوشبختانه تغییرات و بهسازی صورت گرفته در این دانشکده‌ها محسوس و قابل توجه است.
رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: تعمیر و بهسازی ساختمان آموزش کل نیز در حال اتمام است و به‌زودی برای ارائه خدمات آماده خواهد شد.
قادرزاده، با اشاره به اینکه بهسازی انرژی در این ساختمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بهسازی انرژی و تعویض در و پنجره‌های غیر استاندارد در همه دانشگاه انجام می‌شود.
وی در ادامه به پروژه الحاقی سالن غذاخوری سرای فرشتگان اشاره کرد و گفت: کلیه کارهای داخلی این پروژه نیز به اتمام رسیده و نمای آن به‌دلیل گرمای تابستان انجام نشده و از هفته آینده این بخش نیز آغاز می‌شود، تمامی دانشجویان ساکن در سرای فرشتگان می‌توانند در وعده‌های ناهار و شام از این مجموعه استفاده کرده و به رفت و آمد به سایر سلف‌ها نیاز نخواهند داشت.
وی اظهار کرد: با تکمیل این مجموعه 340 متر به فضای سلف سرویس‌های دانشگاه اضافه شده که هر وعده تقریباً 350 دانشجو امکان استفاده از این فضا را دارند. لازم به ذکر است که در سرای فرشتگان بیش از دو هزار دانشجوی دختر سکونت دارند و خوابگاه مرکزی دانشگاه نیز در حال آماده‌سازی برای دانشجویان نو ورود دختر است و غذا خوری مرکزی نیز برای این عزیزان آماده سرویس‌دهی است.
رئیس دانشگاه کردستان به برنامه دانشگاه برای آماده‌سازی طبقه بالای مجموعه غذاخوری فرشتگان جهت ایجاد سالن مطالعه با سازه‌های سبک اشاره و تصریح کرد که در صورت تأمین اعتبار و یا جذب منابع مالی از سوی خیرین، امکانات مناسبی برای ایام امتحانات و مطالعه دانشجویان بدون نیاز به تردد به خارج از سرا فراهم می‌شود. همچنین برای جلوگیری از ورود سگ‌های ولگرد به محوطه، بهسازی محوطه و فنس‌کشی در تابستان انجام شده است.

شناسه خبر 86871