شناسه خبر:21231
1399/2/20 09:33:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه زلزله ظهر روز چهارشنبه به تأسیسات زیربنایی استان خسارتی وارد نکرده، گفت: به برخی آثار تاریخی استان بر اثر زلزله، آسیب وارد شده که میراث فرهنگی در حال ارزیابی خسارت است.

گودرز امیری با اشاره به وقوع زلزله 5.1 ریشتری در «فیروزآباد» شهرستان سلسله لرستان، اظهار کرد: پس از این زلزله، دو پس لرزه دیگر با 3.3 و 2.8 ریشتر شهرهای چگنی و فیروزآباد را لرزاند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وقوع این زمین لرزه‌ها خسارت جانی نداشتند، با این وجود به برخی منازل مسکونی در مناطق روستایی آسیب وارد شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه زلزله ظهر روز چهارشنبه به تأسیسات زیربنایی و محورهای مواصلاتی استان خسارتی وارد نکرده است، افزود: به برخی آثار تاریخی استان بر اثر زلزله آسیب وارد شده، که میراث فرهنگی در حال ارزیابی خسارت است.

امیری بیان کرد: همچنین به دهیاری‌ها، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها، بنیادمسکن، هلال احمر و شهرداری‌ها اعلام شده که خسارات را برآورد و گزارش کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروها جهت کنترل حوادث احتمالی زلزله، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و به همه نیروها شامل مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران شهرستانی اعلام شده که تا عادی شدن شرایط، در حالت آماده‌باش باقی بمانند.

معاون عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: اگرچه پس از هر حادثه‌ای تا یک‌ماه برای اعلام برآورد خسارت به ستاد مدیریت بحران کشور فرصت هست، با این وجود ارزیابی خسارت‌ها، هرچه زودتر جمع‌بندی و گزارش خواهد شد.

شناسه خبر 21231