شناسه خبر:84768
1403/4/24 14:21:53

امام‌جمعه بهار گفت: اتحاد به معنای تعریف از یکدیگر نیست و مطالبه‌گری نیز به معنای اختلاف‌افکنی نیست؛ کار مسئولین در کنار یکدیگر و برای رضای خدا، عین اتحاد است.

سپهرغرب، گروه - زهرا طالبی :

حجت‌الاسلام رضا مصباح در شورای اداری شهرستان بهار ابراز کرد: در نگاه امام حسین (ع)، جامعه بی‌تفاوت محکوم به فنا است و بدون مطالبه‌گری، شاهد پویایی و نشاط جامعه نخواهیم بود.
حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، زیرا بدون این فرایض، بدعت‌ها زنده می‌شود و سکولار در جامعه رواج می‌یابد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلابی فرهنگی بود، اما متأسفانه در جامعه امروز فرهنگ مغفول مانده است و اعتبار قابل توجهی برای حوزه فرهنگ درنظر گرفته نمی‌شود.

امام‌جمعه بهار تصریح کرد: بنا به گفته امام راحل مبنای کار ما خدابیداری است و به نظریات مادی‌گرایی، پوچ‌گرایی و تجربه‌گرایی کاری نداریم؛ دنیا تشنه فرهنگ است و بدون فرهنگ، اخلاق اداری، مدیریت، کانون خانواده، روابط اجتماعی و فردی معطل خواهد ماند.

وی مطالبه‌گری را بسیار مهم دانست و گفت: اتحاد به معنای تعریف از یکدیگر نیست و مطالبه‌گری نیز به معنای اختلاف‌افکنی نیست؛ کار مسئولین در کنار یکدیگر و برای رضای خدا، عین اتحاد است.

حجت‌الاسلام مصباح ادامه داد: بسیاری از مباحث اساسی در عین وحدت و انسجام است و باید مطالبه شود؛ نمی‌شود نسبت به مباحث بی‌تفاوت باشیم، زیرا ائمه جمعه در کنار مردم و همراه مردم بوده و مقام معظم رهبری نیز خواهان مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی هستند.

وی اظهار کرد: انتقاد دلیل بر زیر سؤال بردن عملکرد نیست و برخی به مطالبه‌گری‌ها، رنگ غلط نزنند و با فرافکنی، شانتاژ و عوام فریبی، ادامه راه را با مشکل مواجه نکنند.

* برگشت 1200 میلیارد تومان اعتبار استان به خزانه، درصورت عدم هزینه‌کرد

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شاخص‌های تخصیص منابع در مرکز به اشتباه تعریف شده و در سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران باید اصلاح شود؛ درحال حاضر تخصیص اعتبارات بر این مبنا انجام می‌شود.

فتح‌الله توسلی اضافه کرد: طبق آمار دریافتی از خزانه، یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار استان همدان در حساب ادارات کل است که هزینه نشده و درصورت عدم هزینه‌کرد، در پایان سال مالی به حساب خزانه برمی‌گردد و این درحالی است که در برخی حوزه‌ها به‌شدت به اعتبار نیازمندیم.

وی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان سهم خود را از ادارات مربوطه طلب کنند.

توسلی افزود: از 365 میلیارد تومان اعتبار متوازن تخصیص‌یافته به استان در سال گذشته، مبلغی به شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اختصاص نیافته بود که با رایزنی‌های انجام‌شده 30 میلیارد تومان از مبلغ مذکور دریافت شد.

وی گفت: کل اعتبارات شهرستان بهار در سال گذشته 55 میلیارد تومان بود که پس از توزیع دستگاهی و خُرد شدن مبلغ، پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.

این مقام مسئول اظهار کرد: پروژه‌های کلان مانند راه‌همدان، گل‌تپه، حسن قشلاق و راه لالجین به حسین‌آباد و زیرگذر سیمین درحال اجرا بوده و برای اجرای آن اعتبار مناسبی از خارج استان جذب شده است.

وی عنوان کرد: 95 روستای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تنش آبی دارند که برای رفع مشکلات حوزه آب 135 میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم و تاکنون 50 میلیارد تومان دریافت شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مدیریت محصولات کشاورزی یکی از مشکلات امروز کشور است و 24 هزار تُن تولید جو در دو شهرستان بهار کبودراهنگ بوده که دولت پول آن را نپرداخته است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی 22 میلیون لیتر سوخت از سهمیه استان همدان را کم کرده بودند که با رایزنی‌هایی انجام‌شده، 80 درصد سهمیه شهرستان برگشت و با این حال بخشی از مشکل به قوت خود باقی است.

در ادامه فرماندار بهار نیز گفت: اعتبارات شهرستان بهار در سال گذشته 55 میلیارد تومان بود که 64 درصد تخصیص یافت.

مجتبی فیض‌اللهی اعتبارات سال جاری شهرستان بهار را 81 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات شهرستانی، مدیران شهرستان اعتبارات ملی را از مرکز پیگیری کنند.

وی ابراز کرد: در سال گذشته 300 میلیارد تومان اعتبارات خارج از استان در پروژه‌های شهرستان بهار جذب شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان بهار تعیین تکلیف شدند و برخی از پروژه‌ها برای تسریع، نیازمند تزریق اعتبارات هستند.

شناسه خبر 84768