شناسه خبر:84767
1403/4/24 14:57:58

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نقش زن در جمهوری اسلامی تاثیرگذار، سازنده و ماندگار است و قابل قیاس با نگاه‌ها سایر ممالک بویژه دنیای غرب نیست.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: جمهوری اسلامی نقش اصلی انسانیت و تربیت را به دوش مادران و زنان واگذار کرده است.

وی بیان کرد: نقش زنان در دنیای غرب کمرنگ و یا به سمت منفی و کشاندن به ابتذال است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه، از دامن زن مرد به معراج می‌رود، ادامه داد: مادران ایران اسلامی باید کانون جهاد، اجتهاد، عفت و پاکدامنی باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: الگوی همه باید حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد مختلف از جمله در بحث تربیت فرزندان و همسرداری باشد و نقش آفرینی ایشان را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، خدمات اجتماعی و همه سنگرها که پرچمدار و علمدار است، مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی گفت: مردان و زنان استان مرکزی تاکنون قله‌های بلندی را در بخش‌های مختلف فتح کرده‌اند و این مهم باید روز به روز افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: ۲۰ مدرسه پیش‌حوزی ‌و حوزه علمیه خواهران در این استان فعالیت دارد که این مدارس باید افزایش یابد.

 استاندار مرکزی گفت: زنان موثر و اثرگذار این استان در بخش‌های مختلف باید به جامعه معرفی شوند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: در عصری که انفجار اطلاعات و ارتباطات در دنیا حاکم است و غرب به دنبال سلطه سبک زندگی خود است، معرفی زنان الگو بیش از هر زمان دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: کنگره زنان تاثیرگذار در کشور از ابتکارات شهید رئیسی است و با این اقدام الگوهای ارزشمند و موفقی در جامعه شناسایی شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ثبت‌نام در دومین کنگره بانوان اثرگذار استان مرکزی دچار نواقصی بود که باعث شد عده‌ای باز بمانند و نیاز است این نقاط ضعف در رویداد تکمیلی رفع شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: امروز با اختتامیه این رویداد، برنامه دیگر تحت عنوان «بانوی دیار آفتاب» آغاز می‌شود.

وی گفت: رویداد مهمی سال گذشته تحت عنوان سرآمدان دیار آفتاب با حضور ۲ هزار نفر از افراد تاثیرگذار و سرآمد استان مرکزی در تهران برگزار شد و اوایل امسال نیز رویداد شهروند ارزشمند در این استان برگزار شدکه با نتایج خوبی همراه بود.

استاندار مرکزی افزود: با بهره‌گیری و کسب تجربه این ۲ رویداد مهم، طراحی کنگره بانوی دیار آفتاب صورت گرفت که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

مخلص الائمه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های منحصر به فردی برخوردار است که در هیچ کشوری وجود ندارد اما فراتر از آنها استعدادهای نیروی انسانی است که تلاش‌های ویژه در توسعه کشور دارند.

وی گفت: گزارش فعالیت یک‌هزار روزه دولت سیزدهم در استان مرکزی تهیه شده که به زودی افتخارآفرینان در این گزارش معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار استان مرکزی اردیبهشت ماه سال گذشته اجرا شد و فعالیت دومین کنگره نیز از دی‌ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و امروز (یکشنبه) اختتامیه این آیین است.

پروین مفتح‌زاده افزود: ۵۰ بانوی تاثیرگذار استان مرکزی سال گذشته در هشت عرصه تجلیل شدند و امسال نیز ۲۶ بانو در هشت عرصه معرفی می‌شوند تا الگوهایی برای همانندسازی باشند.

 

در پایان این آیین از بانوان تاثیرگذار در دومین کنگره استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد و از پوستر سومین کنگره تحت عنوان «بانوی دیار آفتاب» رونمایی شد.

شناسه خبر 84767