شناسه خبر:84773
1403/4/24 14:41:15

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با حضور وزیران بهداشت، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار می‌شود.

محمدمهدی مجذوبی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی سیمرغ با بیان اینکه اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با حضور وزیران بهداشت، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار می‌شود، اضافه کرد: دوازدهمین دوره این جشنواره دوم تا پنجم مردادماه امسال به میزبانی استان همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: توجه به کیفیت برگزاری این رویداد، مواهب متعددی برای دانشگاه ‌علوم پزشکی و استان همدان به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این دانشگاه در سه سال گذشته توفیق بسیاری در حوزه‌های فرهنگی داشته است.

مجذوبی افزود: یک‌هزار تخت در دو سال گذشته به مجموعه خوابگاه‌های دانشجویان این دانشگاه افزوده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: برگزاری این جشنواره آبروی استان است و نتایج آن می‌تواند سرمایه‌ای برای آینده همدان باشد.

حسن رضانیا بر لزوم شکل‌گیری جلسه‌های هماهنگی برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان در اجرای هرچه بهتر جشنواره یادشده تأکید کرد.

وی بیان کرد: در بخش‌های جانبی و محوری این رویداد باید ظرفیت امور خانواده و جوانی جمعیت استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تجربه‌های دوره‌های قبل و کنگره‌های ملی در همدان می‌تواند در ارتقای دستاوردها و بهبود کیفیت این رویداد مورد توجه باشد.

رضانیا ادامه داد: همدان از ظرفیت‌های ارزنده‌ای برخوردار است و می‌توان برای اسکان و تأمین زیرساخت‌های دیگر از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: تاکنون بیش از 9 هزار اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ ارسال شده است که 450 اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

مجتبی محبتی از حضور شخصیت‌های مشهور در حوزه داوری آثار جشنواره ازجمله محمدحسین لطیفی (کارگردان و فیلم‌ساز)، حامد عسگری (شاعر) و فرهاد قائمیان (بازیگر) خبر داد.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های متعدد ازجمله کارگاه آموزشی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی، شبی با شهدا و نمایشگاه آثار برگزیده در این رویداد فرهنگی نیز پیش‌بینی شده است.

دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ با شعار «ایران، جوان بمان» در هفت بخش نمایشنامه‌نویسی، تحقیق و پژوهش، سرود، فیلم، هنرهای تجسمی و برنامه‌های رادیویی به مرحله داوری آثار رسیده است که اختتامیه آن با حضور راه‌یافتگان به مرحله مسابقه در همدان برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84773