شناسه خبر:32344
1399/9/3 13:37:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اجرای بیش از 12 هزار پروژه محرومیت‌زدایی، گفت: تاکنون 57 میلیارد کمک در زمینه مقابله با کرونا، رزمایش مومنانه و... داشته ایم.

سردار مرتضی کشکولی در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت هفته بسیج با اشاره به توسعه بصیرت سیاسی و دینی از سوی بسیج، اظهار کرد: مطالبه‌گری، بسط مدیریت جهادی، ولایتمداری و دشمن ستیزی در دیگر ویژگی‌های بسیج است.

     180 هزار بسیجی فعال و کد دار در لرستان داریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان هزار و 613 پایگاه مقاومت وجود دارد که 658 مورد از آنها در مساجد، حسینه و بقاع متبرکه فعال هستند، عنوان کرد: بیش از 180 هزار بسیجی فعال و کد دار در استان داریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، عنوان کرد: سه برابر این عدد نیز در استان بسیج عادی داریم.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه در استان 10 گردان امام حسین (ع) داریم، افزود: اینها در شهرهای مختلف مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 55 گردان بیت المقدس در لرستان داریم، ادامه داد: هشت گردان خواهران کوثر و 19 گردان امام علی (ع) ضد اغتشاش و حرفه‌ای در استان داریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه روزانه هزار و 48 پایگاه مقاومت استان گشت «رضویون» را انجام می‌دهند، تصریح کرد: 458 گشت در شب فعال هستند.

سردار کشکولی، تصریح کرد: هر پایگاه مقاومت در استان یک دسته رزمی باید داشته باشد که در حال حاضر بخشی دارند و بخشی نیز در حال راه اندازی هستند.

     احداث بیش از 12 هزار پروژه محرومیت زدایی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان دو هزار و 100 گروه جهادی داریم، تصریح کرد: هر پایگاه مقاومت یک گروه باید داشته باشد و ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه 570 صندوق محله محور مردمی در سطح استان داریم، ادامه داد: بنا بوده که این صندوق‌ها در زمینه ایجاد اشتغال فعال باشند.

سردار کشکولی با بیان اینکه از سال 96 تا کنون 181 میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی کار انجام شده است، بیان داشت: 12 هزار و 182 پروژه عمرانی و غیر عمرانی در این رابطه اجرایی شده است.

وی، بیان کرد: همچنین در حوزه اشتغال، چهار هزار فرصت شغلی با 69 میلیارد سرمایه گذاری ایجاد شده و این امر در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

     اعزام 470 تیم پزشکی و بهداشتی به محلات آسیب پذیر و روستاها

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه در مباحث اجتماعی 518 طرح را در 21 محله و هفت شهر عملیاتی کرده‌ایم، افزود: در این راستا ساخت 86 خانه محروم، ساخت هفت مسجد، ساخت 27 خانه عالم، 11 غسالخانه و… انجام شده است.

سردار کشکولی با اشاره به ساخت یک اردوگاه ماده 16 معتادین متجاهر با اعتبار شش میلیارد و 500 میلیون تومان در استان، ادامه داد: این اردوگاه با 200 نفر ظرفیت به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه ورزش نیز 11 سوله ورزشی (9 دی)، 64 سوله ورزشی (صالحین) برای مردم، افتتاح هفت استخر، در دست ساخت بودن پنج استخر و… در استان عملیاتی شده است، گفت: همچنین 837 سری جهیزیه نیز بین محرومین توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه از سال گذشته تا کنون 470 تیم پزشکی و بهداشتی به محلات آسیب پذیر و روستاهای استان اعزام شده است، عنوان کرد: شش بیمارستان صحرایی در روستاها نیز مستقر شده است.

     ساخت 360 خانه در مناطق سیل زده

سردار کشکولی، تصریح کرد: طرح «بهنام محمدی» و اتصال 66 مدرسه، مسجد و خانه به هم در استان اجرایی شده و طرح بسیار موفق و تأثیرگذاری بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت چهار هزار و 500 حلقه صالحین و 44 مهد قرآنی در استان، گفت: همچنین بسیج مهندسی کشاورزی نیز 460 کارشناس کشاورزی را در روستاها مستقر کرده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، گفت: دو هزار و 300 دوره آموزشی کشاورزی در سطح روستاها برگزار کرده‌ایم، 192 هزار و 500 دام سبک و 800 دام سنگین نیز واکسینه شده است.

سردار کشکولی با اشاره اینکه در جریان سیلاب پلدختر 579 گروه جهادی استان اعزام شدند، گفت: 801 طلبه لرستانی در سیلاب و کمک به مردم حضور داشتند کار احداث 360 خانه و تعمیر 950 خانه نیز توسط بسیج لرستان و استان‌های دیگر انجام شد.

*کمک 57 میلیاردی سپاه در حوزه کرونا

وی، بیان کرد: در بحث کرونا نیز 112 هزار بسته معیشتی، 300 هزار غذای گرم، 237 جهیزیه، 185 هزار بسته بهداشتی، 10 هزار و 490 لوازم التحریر، 106 لوازم خانگی و… از سوی سپاه استان توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، تاکید کرد: بیش از 57 میلیارد تومان در این زمینه سپاه استان خدمات رسانی کرده است.

سردار کشکولی، عنوان کرد: همچنین کمک‌های زیادی در زمینه تجهیزات، ماسک، مواد ضدعفونی و… به علوم پزشکی داشته‌ایم و 491 پزشک و پرستار نیز در اختیار علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی»، گفت: قرارگاه در این زمینه ایجاد شده و قرار است هر خانه یک پایگاه سلامت، بیمار یابی، قرنطینه و غربالگری در این رابطه در دستور کار قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 32344