شناسه خبر:84810
1403/4/27 14:46:50

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: پاسگاه محیط‌بانی تکیه در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اقبال حمیدی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه حفاظت‌شده بدر و پریشان شهرستان قروه و پروژه پاسگاه محیط بانی واقع در این منطقه، اظهار کرد: اهمیت زیستی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و ضرورت حفاظت ویژه از این عرصه طبیعی ارزشمند از موارد حائز اهمیت است که باید همه ما دراین رابطه احساس مسئولیت کنیم.

وی روند پیشرفت فیزیکی ساختمان محیط‌بانی واقع در این منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و با توجه به مشکلاتی که ساختمان محیط‌بانی پیشین برای محیط‌بانان داشت، در بازسازی و تکمیل ساختمان و محوطه‌سازی بعد از حدود 10 سال اقداماتی انجام شد تا این پروژه برای افتتاح در سال جاری آماده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با قدردانی از محیط‌بانان که با حضور شبانه‌روزی خود در مناطق تحت مدیریت در راستای حفظ امنیت حیات وحش تلاش می‌کنند، بیان کرد: با تمام مشکلات و چالش‌های اعتباری که محیط زیست استان با آن مواجه است سعی شد 10 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی برای ساخت و تعمیر و بازسازی پاسگاه محیط‌بانی که مدت‌ها عملیات ساخت آن تعطیل شده بود، جذب شود.

منطقه بدر و پریشان یک زیستگاه بکر و با ارزش با مساحت 43 هزار هکتار در سال 1385 برابر مصوبه شماره 276 شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع شده و پذیرای گونه‌های مختلف جانوری مانند پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و آبزیان بوده و گونه شاخص منطقه کل و بز است؛ چشمه‌های پر آب و جوشان با ارزش و مذهبی و امامزاده موجود در منطقه از ارزش‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

شناسه خبر 84810