شناسه خبر:35063
1399/10/20 12:36:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل شیلات کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان گفت: این بخش مهم می‌تواند زمینه رونق تولید و اشتغال‌زایی را به‌خوبی در کرمانشاه فراهم کند.
سیدفرزاد افضلی اظهار کرد: استان کرمانشاه از 940 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 40 هزار هکتار اراضی باغی بهره می‌برد که ظرفیت بسیار مطلوبی برای رسیدن به رونق اقتصادی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به منابع طبیعی استان، گفت: 536 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که جزء مهترین سرمایه‌های استان ازنظر منابع طبیعی هستند.
مدیرکل شیلات کرمانشاه افزود: درصورتی که به‌درستی از ظرفیت‌های منابع طبیعی در جنگل‌ها و مراتع استفاده شود، به‌تنهایی می‌تواند زمینه‌ساز تحول اقتصادی در کرمانشاه باشد.
افضلی به ظرفیت‌های دامپروری در استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون 122 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه کرمانشاه یکی از قطب‌های اصلی دامپروری در کشور است، افزود: سالانه 23 هزار تُن انواع محصولات دامی در استان تولید می‌شود که شرایط مناسبی را برای تأمین نیازهای کشور به‌وجود می‌آورد.
مدیرکل شیلات کرمانشاه بیان کرد: وجود منابع آبی غنی و احداث سدهای مهم در استان از دیگر ظرفیت‌های کرمانشاه برای تقویت بخش کشاورزی و رسیدن به جهش تولید در این بخش محسوب می‌شود.
افضلی از تنوع اقلیمی به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه کشاورزی در کرمانشاه یاد کرد و گفت: تنوع اقلیمی کرمانشاه امکان کشت انواع محصولات کشاورزی را در این استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کرمانشاه به‌درستی استفاده کرد، اظهار کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان، بسیاری از مشکلات و معضلات کرمانشاه درحال برطرف شدن است.
مدیرکل شیلات کرمانشاه به کاهش آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اسناد ارزشمندی همچون اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و جهش تولید منطبق با اسناد کشوری تهیه شده‌اند که نقش مهمی در توسعه استان دارند.

شناسه خبر 35063