شناسه خبر:37930
1399/12/23 10:07:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: بیمه هفت هزار و 516 نفر از کارگران ساختمانی فاقد شرایط در استان حذف شده است تا افراد واقعی از این بیمه بهره‌مند شوند.

منوچهر گودرزی در دیدار با فعالان کارگری و بازنشستگان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی از ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: اکنون بیش از 25 هزار کارگر ساختمانی فعال در سطح استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح توقف صدور دفترچه درمانی افزود: نهادینه کردن این طرح می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های سازمان به تسهیل فرایند خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران کمک کند.

جمعیت بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در لرستان 221 هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده 650 هزار نفر هستند.

80 هزار مستمری‌بگیر اصلی در سه حوزه بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان با حدود 250 هزار نفر افراد تحت پوشش نیز از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که در مجموع بیش از 900 هزار نفر در در قالب اصلی و تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی لرستان قرار دارند.

سه بیمارستان شامل بیمارستان ٢٥٦ تختخوابی خرم‌آباد، بیمارستان کوثر بروجرد، بیمارستان نرگس دورود و دو پلی‌کلینیک تخصصی شبانه‌روزی آیت‌اله کمالوند خرم‌آباد و آیت‌اله بروجردی شهرستان بروجرد و همچنین هفت درمانگاه در شهرهای الیگودرز، ازنا، دورود، کوهدشت، پلدختر و خرم‌آباد به عنوان مراکز درمانی تأمین اجتماعی در خدمت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی لرستان است.

شناسه خبر 37930