شناسه خبر:84826
1403/4/27 16:49:17

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از ضعف شهرداری در پیگیری پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گفت: شهرداری باید در‌این‌باره پاسخگو باشد.

حمید بادامی‌نجات روز چهارشنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به قول شهردار برای پاسخگویی به روند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در صحن شورا، افزود: حدود یک ماه است که نامه‌ مکتوبی برای شهرداری جهت پاسخگویی به اجرای 22 پروژه سرمایه‌گذاری ارسال کرده‌ایم که روند اجرای این پروژه‌ها را به شورا ارائه دهد، اما تاکنون پاسخی از شهرداری ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری می‌تواند رونق اقتصادی و صنعت گردشگری همدان را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: برای تدوین و بررسی لزوم اجرای این پروژه‌های سرمایه‌گذاری وقت و زمان زیادی در شورا صرف شده و لازم است شهرداری براساس وظایف خود در این خصوص پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری با بانک مهر ایران در پرداخت حقوق کارکنان، یادآور شد: شهرداری همچنان با بانک مهر قرارداد وام را برای کارکنان دارد و براساس این قرارداد سود آن را نیز پرداخت می‌کند؛ این درحالی است که مجوز اقدام مذکور هنوز از کمیسیون مالی و شورای اسلامی شهر گرفته نشده و طبق بند 13 ماده 80 قانون شوراها این امر نیاز به مجوز دارد.

بادامی‌نجات همچنین به اتفاقات اخیر شهرداری در حوزه جابه‌جایی یکی از معاونین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جابه‌جایی نیروها در اختیارات شهردار است، اما جابه‌جایی معاون خدمات شهری با وجود اقدامات بسیار خوب وی در این حوزه، رخ داد که تنشی در شورا با شهردار پیش آمد و اقدامی غیر حرفه ای و غیر اصولی است.

وی اظهار کرد: معاون سابق خدمات شهری از مدیران موفق شهرداری بود که متأسفانه صرفاً به‌دلیل اختلافات شورا و شهرداری جابه‌جا شده و این سؤال مطرح است که نیروی توانمند و ارزشمند شهرداری چرا باید طی سه سال چهار بار جابه‌جا شود؟ این نشان از عدم برنامه‌ریزی و دقت نظر شهردار به حوزه منابع انسانی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84826