شناسه خبر:84837
1403/4/27 18:16:47
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

بدون مجوز ماده 7 حتی یک درخت هم نباید قطع شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بدون مجوز ماده هفت حتی یک درخت هم نباید قطع شود، گفت: موضوع قطع 50 اصله درخت در یکی از اردوگاه‌های آموزش‌وپرورش همدان در دادگاه درحال پیگیری است.

علی‌اکبر نظری پیرامون قطع درختان در اردوگاه آموزش‌وپرورش همدان با بیان اینکه بدون مجوز ماده هفت حتی یک درخت هم نباید قطع شود، اذعان کرد: موضوع قطع 50 اصله درخت در یکی از اردوگاه‌های آموزش‌وپرورش همدان در دادگاه درحال پیگیری است.

این مقام مسئول ابراز کرد: قرار است کارشناس دادگستری برای بررسی قطع درختان در این اردوگاه در محل حاضر شود.

وی با بیان اینکه بنده و معاون خدمات شهری شهرداری همدان عضو کمیسیون ماده هفت هستیم، تصریح کرد: کمیسیون ماده هفت مرجع صدور مجوز قطع درختان در هر نطقه شهری است و باید قبل از هرگونه قطع درخت مجوز لازم از این مرجع گرفته شود.

نظری افزود: آموزش‌وپرورش همدان بدون گرفتن مجوز ماده هفت اقدام به قطع 50 اصله درخت کرده که این موضوع از سوی کمیسیون ماده هفت پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود با چه انگیزه‌ای این اقدام صورت گرفته است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش اعلام کرده که این درختان خشک بوده و این درحالی است که حتی اگر درختی خشک باشد، باید مجوز قطع گرفته شود، چراکه هیچ فرد یا ارگانی حق ندارد بدون مجوز درختی را قطع کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان همچنین با اشاره به قطع درختان حاشیه رودخانه دره‌مرادبیگ همدان، گفت: درختان حاشیه رودخانه در راستای اجرای عملیات عمرانی با گرفتن مجوز ماده هفت قطع شده است و در هرجایی درصورت لزوم قطع می‌شود.

نظری درباره برکناری معاون خدمات شهری شهرداری همدان که یکی از اعضای کمیسیون ماده هفت و پیگیر این موضوع بوده است، خاطرنشان کرد: شهردار همدان باید پاسخ دهد که بر چه اساسی این برکناری صورت گرفته است؟ چراکه این موضوع به عملکرد شهرداری آسیب‌ می‌زند.

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر قطع تعداد زیادی درخت در یکی از اردوگاه‌های آموزش‌وپرورش همدان منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84837