شناسه خبر:46356
1400/7/4 09:01:38

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه 31 شهریورماه به‌طور سرزده در نیروگاه شهیدمفتح حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، فتح‌الله توسلی با حضور در نیروگاه شهیدمفتح، از بخش‌های مختلف نیروگاه ازجمله جایگاه تخلیه سوخت، برج خنک‌کن واحد یک و ورودی پساب تصفیه‌شده شهر همدان به نیروگاه، اتاق فرمان‌های این مجموعه و چاه‌های آب پلمب‌شده نیروگاه بازدید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار ضمن آشنایی بیشتر با روند فعالیت نیروگاه، آمادگی خود را جهت هرگونه کمک در پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های نیروگاه در راستای خدمت به مردم شریف شهرستان کبودراهنگ اعلام کرد.

معاون تولید نیروگاه شهیدمفتح در این دیدار ضمن تشریح مسائل مرتبط با نیروگاه، اظهار کرد: نیروگاه شهیدمفتح در گذشته دارای 27 حلقه چاه بوده است و سهم مصرف آب این نیروگاه در مقایسه با سایر بخش‌ها در گذشته کمتر از یک درصد آب‌های منطقه بوده که با انجام پروژه‌هایی مانند خط انتقال پساب تصفیه‌شده شهر همدان به نیروگاه در سال 94، برداشت آب از منابع زیرزمینی به حداقل رسیده است تا جایی که هم‌اکنون برداشت آب از ذخایر زیرزمینی از طریق دو حلقه چاه صرفاً جهت شرب و سرویس‌ها صورت می‌گیرد.

پژمان اختری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، احداث برج خشک واحد یک بوده است که در سال 94 به بهره‌برداری رسیده و 85 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را در پی داشته است.

وی از روند احداث برج خشک واحد شماره دو این نیروگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این پروژه با حمایت نمایندگان محترم استان در مجلس به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان این بازدید سه‌ساعته از چاه‌های آب نیروگاه شهیدمفتح که توسط شرکت آب منطقه‌ای پلمب شده است، بازدید کرد.

شناسه خبر 46356