شناسه خبر:49102
1400/9/9 10:39:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: سینما اندیشه وابسته به اداره ارشاد اسلامی نهاوند پس از یک دوره تعطیلی از 10 آذرماه با اکران فیلم «منصور» و «دینامیک» فعالیت خود را مجدداً از سر می‌گیرد.

امیر بحیرایی بعد از ظهر روز گذشته در نشست با فعالان فرهنگی اظهار کرد: در سال 84 سینمافرهنگ به‌عنوان تنها سینمای موجود در این شهرستان به دلایل مختلف ازجمله عدم استقبال مردم و به‌روز نبودن تجهیزات با رأی کمیسیون ماده پنج تعطیل شد و پس از آن تلاش ما برای راضی کردن مالک جهت بازگشایی آن بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: با توجه به خلأ موجود و تقاضای مردم شهرستان برای داشتن سینما در سال 1390 و با پیگیری مسئولان وقت با 500 میلیون ریال، تنها سالن شهرستان به جدیدترین سیستم‌های پخش و اکران تجهیز شد و سالن اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) قابلیت پخش فیلم را پیدا و فعالیت خود را با همکاری بخش خصوصی آغاز کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: با وجود به‌کارگیری تجهیزات مناسب در سینما اندیشه، متأسفانه به‌دلیل عدم استقبال شهروندان از فیلم‌های اکران‌شده که عمدتاً هم به‌روز بودند، بخش خصوصی که مسئولیت اکران فیلم را برعهده داشت، نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: در سال 1394 و 1397 با تلاش‌های صورت‌گرفته بار دیگر سینما اندیشه فعالیت خود را با پخش جدیدترین فیلم‌های درحال اکران در کشور آغاز کرد که متأسفانه این‌بار هم با عدم استقبال مردم به تعطیلی کشیده شد.

بحیرایی اظهار کرد: امسال به‌ویژه در روزهای اخیر تقاضای فعالیت سینما اندیشه در بین همشهریان به یک خواسته عمومی تبدیل شده و این اداره نیز بر خود لازم دید تا تمام تلاش خود را در این خصوص به‌کار گرفته و نسبت به راه‌اندازی مجدد سینما اقدام کند که در این خصوص 70 میلیون تومان برای راه‌اندازی مجدد آن هزینه شد.

وی افزود: سینما اندیشه نهاوند 10 آذرماه با اکران دو فیلم در دو سانس 16 و 18 با «منصور» و «دینامیک» که در حال حاضر بر پرده سینماهای کشور درحال اکران هستند، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شناسه خبر 49102