شناسه خبر:53863
1401/1/18 09:14:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تاکنون برای 92 درصد از اراضی ملی استان، سند حدنگاری صادر شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده در نخستین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی کرمانشاه اجرای طرح حدنگار را ازجمله برنامه‌های اصلی این شورا دانست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه درنتیجه اقدامات انجام‌شده برای 92 درصد از اراضی سند حدنگار صادر شده و سه درصد نیز در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: در موارد محدودی نیز کماکان وجود تداخل در پلاک‌ها و حریم شهرها، صدور سند مالکیت را با مشکل مواجه کرده که با توجه به توضیحات مدیرکل ثبت اسناد و جلسات مداوم کارگروهی که با حضور مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی برگزار می‌شود، تا پایان خردادماه مابقی اراضی تعیین تکلیف و برای آن‌ها سند حدنگاری صادر شود.

وی ازجمله چالش‌های موجود در مسیر حدنگاری را عدم رفع تداخل 68 درصد از پلاک‌های محدوده قراردادها دانست و گفت: این مشکل ناشی از به‌روز نبودن نقشه‌هایی است که مربوط به سال 1393 بوده و باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

این مقام مسئول از دیگر موانع به عدم همراهی مردم اشاره کرد و متذکر شد: باید با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و نیز ائمه جمعه، مردم را با مزایای صدور اسناد حدنگاری آشنا و آن‌ها را با این طرح همراه کرد.

توسلی‌زاده همچنین به مدیران کل صداوسیما و اداره ارشاد تأکید کرد: فرصت کافی را از طریق صداوسیما و نیز جراید استان در اختیار مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قرار دهند تا به تبیین موضوع بپردازند و مردم را با مزایای صدور اسناد حدنگاری آشنا کنند.

 

شناسه خبر 53863