شناسه خبر:53876
1401/1/18 09:36:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان از امحای بیش از 19 تُن فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تشدید بازرسی نوروزی که از 14 اسفندماه شروع شده و تا 13 فررودین‌ماه ادامه دارد، 19 تُن فرآورده خام دامی غیر قایل مصرف ضبط و معدوم‌سازی شد.

محمودرضا رسولی ابراز کرد: با توجه به اینکه بعد از پایان تعطیلات نوروزی بلافاصله به ماه مبارک رمضان ورود یافتیم، همچنان طرح تشدید بازرسی ادامه دارد و شهروندان نیز می‌توانند به مجموعه دامپزشکی کمک کرده و هرگونه مواردی از تخلف را اطلاع دهند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تشدید بازرسی نوروزی 22 اکیپ در این طرح فعال بودند که همچنان این اکیپ‌ها برای بازرسی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان فعال هستند و در سطح بازار حضور داشته و رصد انجام می‌دهند.

رسولی با بیان اینکه در طرح تشدید بازرسی نوروزی 800 واحد غیر بهداشتی توسط بازرسان دامپزشکی استان همدان شناسایی شد، تصریح کرد: بیش از 19 تُن فرآورده‌ خام دامی غیر قابل مصرف با تلاش‌های شبانه‌روزی در سطح استان کشف، ضبط و از سبد غذایی خانوار حذف شد.

وی گفت: در راستای این طرح نیز 66 مورد نمونه‌گیری مواد خام دامی برای انجام آزمایشات لازم گرفته شد و تعداد 44 پرونده تخلف بهداشتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی و انتظامی ارجاع شده است.

شناسه خبر 53876