شناسه خبر:55888
1401/3/7 09:15:13
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند به بهره‌برداری رسید

سپهرغرب، گروه خبر: کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان و جمعی از مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از کارخانه دولومیت شهرستان نهاوند با اشاره به افزایش 70 درصدی میزان پرداختی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به صندوق‌های بازنشستگی کشور، گفت: این مبلغ در سال جاری به 52 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال جاری مبالغ پرداختی شرکت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش یافته؛ به‌طوری که از 30 هزار میلیارد تومان به 52 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی در چهار عرصه کار و اشتغال، آتیه و بازنشستگی، رفاه مردم و رفع فقر و اموال مردم به 65 میلیون نفر از جمعیت کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت 400 شرکت و پنج صندوق بازنشستگی در مجموعه وزارت کار، تصریح کرد: صندوق بیمه تأمین اجتماعی با 45 میلیون نفر عضو، صندوق بازنشستگی، کشاورزان و عشایر، بازنشستگی فولاد و آینده‌ساز صندوق‌هایی هستند که در حدود 51 میلیون نفر را زیر پوشش خود دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد مدیریت سالم و کارآمد را از نیازهای ضروری برای ایجاد بهره‌وری بالا در صندوق‌ها و شرکت‌های این وزارتخانه دانست و اظهار کرد: در طول 9 ماه گذشته 550 انتصاب از بین افراد فسادستیز برای مناصب مدیریتی این حوزه انجام شده که بازخورد و دستاوردهای خوبی به‌ویژه در بخش فولاد، پتروشیمی و حمل‌ونقل داشته است.

عبدالملکی تأمین نیازهای اساسی کشور را از دیگر راهبردهای وزارت متبوع خود برشمرد و افزود: 35 درصد کل نیاز دارویی کشور در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه تولید می‌شود و موظف هستیم در حل مشکلات حوزه دارو و درمان یاری‌رسان بخش‌های مسئول در کشور باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 40 درصد سیمان مورد نیاز کشور در شرکت‌های وابسته به وزارت کار تولید و بدون احتکار در بورس عرضه می‌شود که نقش ویژه‌ای در افزایش تولید و عرضه این کالا دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: راهبرد سوم ما ورود به حوزه‌های دانش‌بنیان با کمک تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده است که بخش معدن از مهم‌ترین شاخص‌های این راهبرد محسوب می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت پنج تا 6 هزار معدن در سراسر کشور، گفت: به همین میزان عرصه و پهنه غیر فعال داریم که این ثروت معطل‌مانده باید فعال شود و به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر فعال شدن بخش معدنی کشور، افزود: این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ داشته و شرکت شستا در این راستا نقش پُررنگی دارد که نمونه پروژه‌های به ثمر نشسته این شرکت امروز در نهاوند راه‌اندازی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: این پروژه بزرگ کشور بعد از دوران دفاع مقدس بوده که به‌خوبی درحال اجرا است.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه پیش از اجرای طرح بخش اعظم یارانه 400 هزار میلیارد تومانی دولت برای اقلام اساسی نصیب دلالان، قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان خارجی می‌شد، گفت: این طرح نیازمند نظارت و کنترل بیشتری در سطح بازار است تا قیمت بقیه اقلام افزایش پیدا نکند.

   پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی 7.5 درصدی در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: نرخ رشد اقتصادی امسال استان 7.5 درصد و تعهد اشتغال، 23 هزار و 500 نفر پیش‌بینی شده است.

ظاهر پورمجاهد اظهار کرد: استان همدان یک برنامه یک‌ساله به‌دلیل تمدید برنامه ششم و برای هر شهرستان یک برش و برنامه‌ای دارد که شاخص‌های اصلی که نشأت‌گرفته از برنامه ششم بوده، در این کتابچه برای انجام کار متناسب با پتانسیل شهرستان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش ارزشمندی دارد و سیاست‌گذاری خوبی در حوزه اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری داشته است، افزود: وزیر کار تعهد اشتغال امسال را یک میلیون نفر شغل در کشور اعلام کرده‌؛ استان همدان تعهد 23 هزار و 500 نفر شغل را به‌عنوان کف کار در سال جاری پذیرفته است و قطعاً منویات وزیر کار را با جدیت بسیار با کمک مدیریت استان پیش خواهیم برد.

پورمجاهد با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی 7.5 درصدی در استان‌ها و نرخ رشد اقتصادی هشت درصد در کشور حرکت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی چون فرآوری دولومیت و طرح‌های متنوع دیگر در ابعاد مختلف در شهرستان نهاوند در دست پیگیری بوده و قول می‌دهیم نهایت مساعدت را برای فاز دوم و سوم این پروژه و دیگر طرح‌هایی که شستا می‌تواند در شهرستان و استان داشته باشد، داشته باشیم.

وی ضمن اعلام آمادگی، اظهار کرد: استان همدان بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و با امکانات زیرساختی خوب، به بهترین شکل طرح‌ها را پیش خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت دولومیت کلسینه نهاوند هم اظهار کرد: کمک‌های خوبی مسئولان استان و شهرستان در رابطه با این پروژه داشته‌اند.

تدین با اشاره به طرح دولومیت کلسینه با تولید 30 هزار تُن دولومیت، افزود: این طرح یکی از مدرن‌ترین نوع کوره‌ها از نوع کوره چهارگوش بوده که استفاده شده است و به‌عنوان آخرین فناوری است که سعی شده بهترین اتوماسیون را در آن اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش بر آن شد در طرح فوق، عامل انتقال فناوری به استان شویم و قطعاً نتایج خوبی برای استان خواهد داشت.

تدین با بیان اینکه امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولین بتوانیم فازهای بعدی را هم به مرحله اجرا بگذاریم، گفت: از مسئولین برای تأمین زمین بزرگ‌تر جهت اجرای فازهای بعدی پروژه و تأمین زیرساخت آب و برق پروژه درخواست حمایت داریم.

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند روز پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان و جمعی از مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان در فروردین‌ماه سال گذشته آغاز و روز پنجشنبه با ظرفیت تولید سالانه 33 هزار تُن دولومیت کلسینه‌شده به بهره‌برداری رسید؛ کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند 40 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.

شناسه خبر 55888