شناسه خبر:56726
1401/3/29 08:52:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی 25 کیلومتر از باند دوم جاده ارتباطی توره به بروجرد به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واگذار شد و 12 کیلومتر از این مسیر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

حمید انعامی روز شنبه افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و واقع شدن آن در کریدور شمال به جنوب، به‌لحاظ ترانزیت کالا و مسافر دارای اهمیت ویژه است و تکمیل زیرساخت‌های این بخش در اولویت قرار دارد.

وی تأکید کرد: طول جاده ارتباطی ازنا به شازند 70 کیلومتر است که حدود 40 کیلومتر از این مسیر در استان مرکزی و حدود 30 کیلومتر دیگر در محدوده‌ راه‌های حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تکمیل عملیات آسفالت هشت کیلومتر از این جاده ارتباطی خبر داد و گفت: درتلاش هستیم 10 کیلومتر از این مسیر تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری شود؛ چراکه افتتاح این جاده ارتباطی علاوه‌بر تکمیل بخش‌های مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور، موجب اتصال روستاها و زمین‌های کشاورزی فراوان مسیر به محورهای مواصلاتی استان می‌شود.

انعامی ادامه داد: جاده ارتباطی توره به بروجرد به‌عنوان یکی از مسیرهای مواصلاتی مهم مرکز کشور به سمت بندر امام خمینی (ره) و استان خوزستان است و با تکمیل این بخش از پروژه کل مسیر از تهران تا بندر امام (ره) به‌صورت چهارخطه در دسترس هم‌وطنان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: طول این جاده ارتباطی 25 کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی این مسیر اکنون ‌45 درصد بوده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هفت‌ونیم کیلومتر از آن در سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بخش‌هایی از این جاده بهره‌برداری شده، بخشی در مرحله خاکریزی و انتهای طرح‌ نیز آماده اجرای‌ عملیات روسازی و آسفالت است که تکمیل بخش‌های باقی‌مانده این طرح نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار است.

انعامی تصریح کرد: طول یک بخش از آزادراه اراک به خرم‌آباد نیز 68 کیلومتر است و این جاده به‌عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان لرستان فراهم می‌کند و با اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای در واردات و صادرات و ترانزیت کالا در کشور داشته و اکنون این بخش از آزادراه در مرحله آزادسازی اراضی مسیر قرار دارد که نیازمند 600 میلیارد ریال اعتبار است. 

شناسه خبر 56726