شناسه خبر:56824
1401/3/31 08:27:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای‌ اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان از سهام‌داری خود در شرکت‌های عام و خاص هیچ سودی نمی‌برد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی سهام شهرداری از شرکت‌های عام و خاص، افزود: چندین‌سال است که از شهرداری به‌عنوان سهام‌دار شرکت‌های عام و خاص درخواست ارائه گزارش میزان سهام و سود خود را داشته‌ایم، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: شهردار همدان باید نسبت به شفاف‌سازی از میزان و سود سهام خود در طول سال‌هایی که شهرداری با شرکت‌هایی ازجمله علیصدر، تله‌کابین گنج‌نامه، نمایشگاه بین‌المللی، فروشگاه رفاه و عصر ایران مشارکت داشته، گزارش کاملی را به شورا ارائه دهد.

کاوسی‌امید با بیان اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم در پارلمان محلی هستند و طبق قانون باید به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: شهردار در راستای احقاق حقوق شهر و شهرداری، از انتفاع سهام خود در این شرکت‌ها دفاع کند.

وی با اشاره به وظایف شوراها در تبصره چهار ماده 80 بند هشت، اظهار کرد: طبق این قانون، نظارت بر حُسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و نیز نظارت بر حساب درآمد و هزینه آن‌ها به‌گونه‌ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد، از وظایف شوراها است که اعضای شورا باید در این زمینه وارد شده و به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان ابراز کرد: مشخص نیست به چه دلیلی اقدامی درخصوص ارائه گزارش و یا رفع مشکلات دریافت میزان سود و سهام شهرداری از شرکت‌های عام و خاص صورت نمی‌پذیرد و شورا در این زمینه مسئول است و باید پاسخگوی افکار عمومی باشد. 

 

شناسه خبر 56824