شناسه خبر:59316
1401/6/6 09:22:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی میانگین پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان را 35 درصد اعلام کرد.

حمید انعامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پایان دولت دوازدهم بحث اقدام ملی مسکن آغاز و با تصویب قانون جهش ملی مسکن در مجلس، طرح نهضت ملی کلید خورد.

وی افزود: سهمیه استان مرکزی از اجرای این طرح 6 هزار و 127 واحد در ابتدای کار بر اساس آمایش سرزمینی در نظر گرفته شد که در طول 6 مرحله بیش‌ از 141 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر واجدالشرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان 35 درصد است، بیان کرد: با تلاش اداره کل در دو سال گذشته حدود 30 هزار واحد تامین زمین شده و بین 15 تا 20 هزار واحد مشغول عملیات هستند و حدود 8 هزار واحد نیز با مشارکت بانک مسکن اجرایی شد.

انعامی با اشاره به اینکه در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح ملی مسکن است، گفت: در شهرهای خمین، محلات و دلیجان که زمین کمتر است اجازه ساخت طبقات بالاتر را دارند که از طریق انبوه سازی انجام می‌‌شود.

به گفته وی در شهرهای تفرش، آشتیان، خنداب و فرمهین قطعه زمین اختصاص یافته و متقاضیان می‌توانند با دریافت تسهیلات مسکن نسبت به ساخت واحد اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به وضعیت راه‌های شریانی استان بیان کرد: حدود 10 کیلومتر از مسیر شازند ازنا که از جاده‌های پرخطر بود آماده زیر بار ترافیک رفتن است؛ در حال حاضر با دو پیمانکار جهاد نصر و قرارگاه خاتم الانبیا نیز به صورت مشارکتی قرارداد بسته شده و از مالک آباد تا ابتدای پتروشیمی جاده اراک بروجرد به میزان 50 کیلومتر به عهده جهاد نصر و از مابقی به طول 50 کیلومتر برعهده قرارگاه خاتم الانبیا است.

انعامی اظهار کرد: در سنوات گذشته به علت عدم پیگیری لازم و عدم جذب اعتبارات بخشی از راه‌های استان با مشکلاتی روبرو شده بود؛ جاده اراک-شازند و توره-بروجرد به طول 10 کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: تکمیل و بهسازی راه اصلی اراک- فرمهین- خنجین- قهاوند- همدان و قهاوند به اتوبان تهران -همدان نیز پیشرفت 45 درصد پیشرفت داشته است؛ این پروژه به طول 114 کیلومتر است که 38 کیلومتر از 42 کیلومتر حد فاصل اراک- فرمهین انجام شده و در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه سنجان تا ماه‌های گذشته 35 درصد بوده که در این مدت با فعالیت شبانه‌روزی به 70 درصد رسیده است، کار آرماتوربندی و سپس بتن‌ریزی آخرین عرشه در هفته آینده انجام می‌شود و سعی داریم این پروژه را تا پایان مهرماه به بهره‌بردای کامل برسانیم.

پیشرفت 50 درصدی مسکن ساوه

انعامی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت طرح ملی مسکن در ساوه اظهار کرد: در این شهرستان حدود دو هزار واحد در قالب 3 پروژه که در تعداد 384، 484 و 980 واحدی در حال اجرای عملیات است که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای سال تعدادی از واحدها را به منظور تحویل به متقاضیان به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه عملیات اجرایی کنارگذر ساوه به طول 30 کیلومتر است اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی 20 کیلومتر آن آغاز شده است.

شناسه خبر 59316