شناسه خبر:61130
1401/7/20 08:55:25

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان با تاکید بر اینکه انتظار ما از بانک‌ها داشتن نگاه تسهیل گرانه است، گفت: بر این اساس باید مشکلات مجموعه‌های تولیدی راکد به سرعت بررسی شود.

روز گذشته جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار همدان و معاون اقتصادی وی، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های ذی‌ربط و برخی از تولیدکنندگان استان در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد.
علیرضا قاسمی‌فرزاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به حل مشکل چهار واحد صنعتی و تولیدی استان در ستاد تسهیل، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و در راستای رونق تولید، معضلات پیش روی چهار واحد تولیدی بررسی شده و با نظارت و مصوبات کارشناسی، موانع پیش روی آن‌ها برای ادامه فعالیت و بازگشت به چرخه تولید برطرف شد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ستاد تسهیل، احیای واحدهای تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: برخی از واحدها طی سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی، مدیریتی و نظایر این‌ها تعطیل شده‌اند که با پیگیری‌های مجدانه سازمان صمت و مجموعه اقتصادی استانداری مسائل‌شان را با دستگاه‌های ذی‌ربط حل و فصل می‌کنیم.
استاندار همدان با اشاره به یکی از واحدهای تولیدی فعال در عرصه مواد غذایی توضیح داد: این واحد تولیدی در سال 1380 تسهیلاتی دریافت کرده اما طی این دو دهه هیچ فعالیتی نداشته و اعلام ورشکستگی کرده است. در حال حاضر نیز مدیر تسویه یعنی دادگستری بر آن تسلط دارد، مقرر شد ظرف دو الی سه ماه آینده به مزایده گذاشته شود چراکه علاقمندانی برای ابتیاع و احیای این واحد اعلام آمادگی کرده‌اند.
قاسمی فرزاد تاکید کرد: تسهیلاتی که در سال 1380 به مجموعه مذکور پرداخت شده 10 سال پیش باید تسویه می‌شد که بنا به برخی مشکلات جزئی این اتفاق نیفتاده و 10 سال به طول می‌انجامد، در حالی‌که ورشکستگی به تایید رسیده، پولی که بانک 20 سال پیش داده باید پس بگیرد. در این مدت این سرمایه و پول بانک راکد مانده، سرمایه‌گذار هم بلاتکلیف بوده است.
وی اظهار کرد: بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید به این موضوع مهم توجه کنند که به محض به مخاطره افتادن اعتبار و تسهیلات، آن را در فرآیند طویل‌المدت قرار نداده و به سرعت تعیین تکلیف کنند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه انتظار ما از بانک‌ها داشتن نگاه تسهیل‌گرانه است، گفت: بر این اساس باید مشکلات مجموعه‌های تولیدی راکد به سرعت بررسی شود.
قاسمی فرزاد در ادامه سخنان خود به بررسی خارج از دستور یک واحد تولیدی در شهرستان اسدآباد نیز اشاره کرد و افزود: این واحد با ایجاد اشتغال برای حدود 20 نفر و مستعد ایجاد طرح توسعه، مشکل صدور پروانه داشت که مقرر شد در این بخش اقدامات لازم انجام شده و مشکل برطرف شود.
وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد در صدر اولویت‌های ستاد تسهیل استان قرار دارد، اذعان کرد: افق برنامه‌های ما در 6ماهه دوم سال در وهله اول حل مشکلات واحدهای تولیدی فعالی است که به هر دلیل در حوزه بانکی، مالیاتی یا بیمه‌ای مشکلی دارند و در گام بعدی رویکرد اصلی ما به چرخه بازگرداندن واحدهای راکد، غیر فعال و نیمه فعالی است که نیاز به حمایت و تسهیلات دارند.

شناسه خبر 61130