شناسه خبر:61707
1401/8/3 01:23:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: تأمین فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان در اولویت امور باشد.

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی ابراز کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص تأمین مکان آموزشی در مناطق کم‌برخوردار استان به‌ویژه شهرستان‌های اراک، ساوه و شازند، امری ضروری است.

وی تأکید کرد: فصل قانون 2020 در لایحه برنامه هفتم و به دنبال آن در بودجه 1402 باید پیش‌بینی و از مسیر دستگاه‌های مربوطه این مهم دنبال شود و ما هم با بهره‌گیری از ظرفیت موجود در استان، این اقدام را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با جدیت پیگیری می‌کنیم و این پیشنهادات باید به‌صورت مکتوب ارائه شود تا در اسرع وقت در گردش کار به جریان بیفتد و رونوشت آن نیز به استانداری مرکزی تحویل شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مجموعه اقدامات مسئولان نظام تعلیم و تربیت استان قابل تقدیر است و شاخص‌هایی که طبق قانون‌ برنامه ارائه شده را باید تدوین کرد و ارزیابی‌های دیگری را نیز در این راستا انجام داد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: موضوعات این نشست ارائه برنامه منطبق با شاخص‌های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه بود و چنانچه بخواهیم در این خصوص وارد مسائل محتوایی شویم، شاخص‌گذاری آن تاحدودی دشوار و پیچیده است؛ اما باید شاخص‌ها موجود باشد تا بتوان تحلیل درستی از آن انجام داد و سلیقه‌ای عمل نکرد.

وی گفت: موضوع تعیین تکلیف املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی باید اجرایی شود و برای این تکلیف قانونی جریمه و تنبیهاتی نیز پیش‌بینی شده است و چنانچه از سوی دستگاه‌های اجرایی موارد معرفی نشود، از طریق دیگری اقدام می‌شود و منابع حاصل از فروش این املاک آزاد دیگر به استان بازنمی‌گردد و ممکن است به دو شکل متضرر شویم که هم ملک از دست برود و هم اعتبار آن به استان بازنگردد و مطابق اولویت‌های ما عمل نشود.

مخلص الائمه اذعان کرد: کارگروهی در قانون در این راستا پیش‌بینی شده که تکلیف اموال و املاک مازاد را تا پایان پاییز با کمک آموزش‌وپرورش احصا کنیم.

شناسه خبر 61707